kaninbur-storlek

B

**BORTTAGEN**

Eftersom mina två kaniner inte går att ha ihop så måste jag dela av buren,varje del blir då ca 90*90 cm(det är väl för litet har jag för mig?)Tror ni det går eller måste jag sälja en av dom :cry: (får inte bygga nåt större)
Dom är ute ca 6-7 timmar om dagen.Vad hade ni gjort?
En till fråga bara:Hur länge kan man ha dom ute i hage på vintern(det finns ett isolerat hus i hagen)kan man ha dom ute hela dagarna eller börjar dom frysa då?
 
Beror på hur stora de är. Väger de över 5 kg, dvs en stor ras, är det lite för litet, under 5 kg är bra. Så jag håller tummarna för att det inte är någon stor ras :)
Jag hade iaf delat av och byggt större sen, men jag ska ju flytta hemifrån sen så... Annars hade det bara delats av.
 
Mindre än 3 kg:
Minsta tillåtna yta 0,5 kvadratmeter. Kortaste sida 0,5 m
3-5 kg:
0,7 kvadratmeter. 0,6 m.
Över 5 kg:
0,9 kvadratmeter. 0,7 m.
 
Nu gjorde du mig snurrig. 90*90 cm blir ju 0,81 kvadratmeter, alltså för litet för en över 5 kg. Men kortaste sidan är den mycket längre? Det är väl ytan man går efter va? :confused:
 
Det är dvärgvädurar ca 2kg(den ena är en unge så den väger ca 1kg nu).Tror ni det går bra då?Det känns lite litet tycker jag(vill gärna ha stooora burar till mina kaniner,detta är den minsta bur jag haft,men det var meningen att de skulle bo tillsammans men det gick ju inte)men tror ni det går?Jag vill ju ha kvar båda...
 
Åh vad skönt,då kan jag nog ha kvar båda :)
Men dom bor ute glömde kanske skriva det,gäller de där måtten iallafall?
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: KesoNeso
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 580
Senast: Ainon
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
Senast: tanten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp