Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Athenalover

Trådstartare
Hej!

Idag väckte min kanin mig vid klockan 6 på morgonen. Han höll på att stampa med sitt högra bakben hela tiden, slutade inte. Han brukar inte stampa så mycket annars.

Jag trodde först att han bara ville ha pellets men han var inte hungrig och slutade inte stampa. Det lät stamp.. stamp, stamp...stamp..stamp, stamp!

Jag öppnade buren och han hoppade ut direkt, vilket han inte brukar göra. Stampet fortsatte han med även utanför buren. Då lyfte jag upp han och kände på foten, men hittade inget fel.. Däremot sprattlade han lite när jag tryckte under foten.

Han stampade så i ungefär 30 minuter innan han slutade och bara stampade till en gång efter 15 minuter.. Sen slutade han helt! Nu har han inte gjort de någonting under dagen heller.

Min fråga är nu, kan kaniners ben somna? Typ som vi människors?
Har någon annan varit med om detta innan? Min kanin har aldrig gjort såhär förut och det gjorde mig väldigt rädd och orolig...:crazy:

Tacksam för svar!
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Låter som om han hörde något ljud som gjorde honom rädd.
Min belgiska jätte kan ibland börja stampa för glatta livet, och slutar inte förrän jag lyckats lugna ner henne.

Att han sprattlade när du tröck under foten, kan vara för att han helt enkelt tyckte det var obehagligt.
Eller så är han helt enkelt kittlig.
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Men vad skulle han blivit rädd för i så fall? Det var helt tyst i huset och överallt! konstigt är det i alla fall... Jag tryckte inte speciellt hårt mest bara kände och kollade om jag hittade nått konstigt, men det gjorde jag inte. Visst kanske han var lite kittlig eller så var det någonting under foten?

Så frågan är vad han hörde i så fall... fast de såg inte ut som att han lyssnade efter något heller. Mest att de verkade vara något obehagligt i foten.
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Min hona såg inte heller ut att lyssna efter något, och det hördes heller ingenting ovanligt ute.
Hon däremot tyckte hon hörde något, även om jag inte hörde det.
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Min kanin har några gånger blivit rädd och stampat för nåt jag
absolut inte har kunnat höra, han är inte så mycket för att sitta
i famnen. Men en gång blev han så rädd att han låg på min
bröstkorg jätte länge och andades tugnt från något som jag
inte kunde se eller höra :confused:
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Hmm.. kanske han blev rädd för något då. De konstiga är att han aldrig någonsin har gjort någonting liknande innan! Han fyller ändå 6 år i år och jag har haft honom sen han var liten ju...

Han är inte heller mycket för att vara i knät...
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Det kan ju vara så att hans hörsel börjar bli lite sämre än vad den varit innan, och att han då reagerar lättare.
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Ja, kanske det! Han väckte mig inte idag i alla fall och han beter ju sig som vanligt nu. Det var bara det att jag blev så himla rädd att det var något fel på honom när han gjorde så..
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Jag förstår, min lilla skutt är också 6 år, men jag har ett annan tråd där
jag pratat om hans tandproblem och att han inte kanske har så länge
kvar.
Dom kan verkligen skrämma en, man vill ju göra allt för dom :)
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Kaniner har bra hörsel, och han har säkert hört eller kännt nåt som gjort honom rädd. Min lilla vädur var jätteduktig på det där och varna, att nåt var fel:)
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Ja de har sina påhitt. Jag har sett din tråd om tandproblem men det har inte min skrutt för han äter då som han ska.. De konstiga är ju att han aldrig stampat så innan någonsin! Varför började han med det just nu och stampade så pass länge som 30 minuter?
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Han stampade inte ens vid jordskalvet haha.. fast jag vet inte om de var nått här! :P Jag kände då inget...

Jag har ingen aning om vad som skulle ha varit fel i så fall.. Nu har han inte gjort något konstigt förutom att han hoppar ur buren och skuttar lite. Sen när han kommer in i buren igen blir han överlycklig och gör "bocksprång"!
 
Sv: Kaninen betedde sig konstigt. (Ben som sover?)

Ja de har sina påhitt. Jag har sett din tråd om tandproblem men det har inte min skrutt för han äter då som han ska.. De konstiga är ju att han aldrig stampat så innan någonsin! Varför började han med det just nu och stampade så pass länge som 30 minuter?

Min lilla äter som han ska, men hans tandproblem är ett medfött problem,
tänderna växer i super fart, obehagligt att sånt kan hända, desutom
växer hans tänder snett så dom möter inte varandra :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 151
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: svea
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 196
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp