Kaniner av motsatt kön

gammalek

Trådstartare
Jag har blivit tillfrågad att ta hand om två kaninungar, syskon. Det är en akut situation och jag vill hjälpa till om jag kan. Ägaren menar att man ska ha en hane och en hona, för att de kan bli osams annars. Är det verkligen så? Det lär ju bli ungar och det vill jag inte ha.
 
Kastrerad hane med hona är väl det som brukar funka bäst, men även hona med hona brukar funka. Hane med hane blir sällan bra om de inte växer upp tillsammans och kastreras.

Om du tar hona och hane får du ju kastera minst en, förslagsvis hanen.
 
Precis, okastrerade ihop kan få ungar varenda månad! Och de blir könsmogna rätt tidigt, jag brukade sära mina kaninungar vid 12 v.
 
Jag har blivit tillfrågad att ta hand om två kaninungar, syskon. Det är en akut situation och jag vill hjälpa till om jag kan. Ägaren menar att man ska ha en hane och en hona, för att de kan bli osams annars. Är det verkligen så? Det lär ju bli ungar och det vill jag inte ha.
Kombinationer som man anser brukar fungera är:

Honor - syskon
Kastrerad hane + hona
Kastrerad hane + kastrerad hona
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: KesoNeso
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 650
Övr. Djur Hej alla fina! För några månader sedan tog vi hand om två hamsterbröder som förra ägarens små barn inte ville ha kvar. Nu har deras...
Svar
7
· Visningar
859
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp