Bukefalos 28 år!

Kaniner/Harar

kamomillo

Trådstartare
En liten fråga:
Kan en kanin para sig med en hare? och tvärtom förstås.
Blir det några ungar av det?
Och slutligen, kan deras ev. ungar få ungar?

* Jenny *
 
Sv: Kaniner/Harar

Va menar du ????

Förstår inte riktigt va du menar med de hela ???? :crazy:
 
Sv: Kaniner/Harar

Harar parar sig inte med kaniner. Däremot gör vildkaniner det om de får chansen.

Det finns däremot två kaninraser som heter belgisk hare och dvärghare och dessa kaninraser går att korsa med andra kaniner.

Det är en hel del skillnader mellan kaniner och harar i fråga om ungarna när de föds dessutom, då kaninungar föds som nakna små blinda knytt och harungar föds fullpälsade och seende etc.
 
Sv: Kaniner/Harar

Jag har fått förklarat för mig att kaniner och harar inte kan få ungar tillsammans.
 
Sv: Kaniner/Harar

Okey!
Tack för svaren!
Vi hade en liten tvist här:angel:
En kompis till mej har haft en kaninhane lös på gården, (förra sommaren) och nu har hon sett konstiga "harar" i närheten av huset.
Så hon gav sig attan på att det var hare/kanin avkommor.

* Jenny *
 
Sv: Kaniner/Harar

De "konstiga" hararna byter päls från vit till vilfärgad under våren och är således helt normala.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 168
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp