Bukefalos 28 år!

Kaniner tillsammans

B

Bellaan

Jag köpte två stycken ute kaniner för 2 år sedan, som har bott ute hela tiden. Då har dom fått springa in & ut ur buren som dom velat & utanför har det varit en stor hage som dom lekt i .. Men för 2 veckor sen blev den ena kaninen sjuk och tyvärr dog hon :cry:

Idag var vi på lantmännen och såg en annons på en ute kanin som var tillsalu. 10 veckor & född ute. Perfekt tänkte jag och åkte genast och köpte den.

Nu är dom tillsammans ute, men den nya kaninen är fruktansvärt rädd och sitter bara i buren i ett hörn :S Är det normalt?
Den andra kaninen jagar henne så fort hon rör sig, lek eller bråk?

(Den "gamla" kaniner är en löwen hona & den "nya" är en blandras TROLIGEN hona.)

Har ingenaning hur kaniner beteer sig och vänder mig nu till er.

Tack// Bella
 
Sv: Kaniner tillsammans

Släppte du ihop dem med en gång? :confused:

Undra på att den lilla är i chock... de behöver liksom en invänjningsperiod vid varandra. :crazy: Sätt dem i varsin bur och låt dem titta på varandra till att börja med.
 
Sv: Kaniner tillsammans

Säger som Vego 96 :crazy:

Idag var vi på lantmännen och såg en annons på en ute kanin som var tillsalu. 10 veckor & född ute. Perfekt tänkte jag och åkte genast och köpte den.

(Den "gamla" kaniner är en löwen hona & den "nya" är en blandras TROLIGEN hona.)

tänk på att hanar faktiskt kan bli könsmogna redan vid tre månaders ålder.
Så om den nu inte är en hona och den blir tidigt könsmogen kan du ligga pyrt till snart tyvärr. Ta kontakt med en kunnig person som kan hjälpa dej att kolla könet ordentligt innan något händer.

sen måste jag vara lite besserwiesseraktig och påpeka att Löwen är det tyska ordet för Lejonhuvad, vi bor i sverige ;)
 
Sv: Kaniner tillsammans

Jag köpte två stycken ute kaniner för 2 år sedan, som har bott ute hela tiden. Då har dom fått springa in & ut ur buren som dom velat & utanför har det varit en stor hage som dom lekt i .. Men för 2 veckor sen blev den ena kaninen sjuk och tyvärr dog hon :cry:

Idag var vi på lantmännen och såg en annons på en ute kanin som var tillsalu. 10 veckor & född ute. Perfekt tänkte jag och åkte genast och köpte den.

Nu är dom tillsammans ute, men den nya kaninen är fruktansvärt rädd och sitter bara i buren i ett hörn :S Är det normalt?
Den andra kaninen jagar henne så fort hon rör sig, lek eller bråk?

(Den "gamla" kaniner är en löwen hona & den "nya" är en blandras TROLIGEN hona.)

Har ingenaning hur kaniner beteer sig och vänder mig nu till er.

Tack// Bella

kan vara så också att dom aldrig kommer trivas ihop.. ska man ha två honor så ska ma gärna ha dom ihop sen dom var små..
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: hundvalpen
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: Freazer
·
Däggdjur Jag har en kastrerad hona ca 2 år gammal. Hennes kompis dog för en dryg vecka sedan. Nu känner vi oss redo att skaffa en ny vän till...
Svar
4
· Visningar
5 541
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp