Kaninernas vatten ute på vintern

Harbor

Trådstartare
Min dotter har kaniner ute i kallförråd, snart blir det fruset och undrar vad det finns för knep att hålla vattnet ofruset? Såg att det finns små thermobars, liknande som man har till hästar, men det går ju en elledning till dem och det är nog inte så lyckat till kaniner. Någon annan med kaniner som hittat på nåt bra?
 
Jag har borrat ett litet hål i botten på buren där jag dragit igenom sladden till en värmeplatta, sådan som man har till vattenbehållare för höns.
Hålet är borrat inne vid väggen på buren så att värmeplattan/skålen täcker så inte kaninerna kan komma åt sladden.
Behövs det kan man ju skruva fast ett par träbitar mot värmeplattan så den inte kan flyttas på av kaninerna.
Har man inte en botten som går att borra i kan man säkert borta i väggen istället om det går.
Dock får man ju tänka på att kabeln på värmeplattan är delad och det med en smal kontakt.
Har tidigare provat sådan flaska som är isolerad och med värmeslinga som finns till kaniner, men tyckte de var ganska värdelösa. Dels var de lite bökiga att fylla, det rann ut mycket vatten när man skulle vända på dem och dels gick kabeln av lätt. I bästa fall höll de en säsong.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: Stinaelin
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 387
Senast: Amha
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Sleepy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 062
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp