Kaninkompisar

Jamtland

Trådstartare
Vi har tre kaniner, en hona och hennes två kastrerade söner. Innan de blev könsmogna bodde alla tre tillsammans, den 1/3 kastrerades sönerna.

De bor bredvid varandra i varsin bur, vi har börjat låta dem vara ute tillsammans men pojkarna börjar bråka efter en stund.

Jag har särat på dem några gånger men de ryker ihop igen så jag undrar hur jag ska göra nu?
 
Hanar brukar inte komma överens, inte ens som kastrerade. Det finns dem som gör det men det är undantagsfall. Så det finns nog inget annat att göra än att sluta släppa ihop dem.
 
Vi har tre kaniner, en hona och hennes två kastrerade söner. Innan de blev könsmogna bodde alla tre tillsammans, den 1/3 kastrerades sönerna.

De bor bredvid varandra i varsin bur, vi har börjat låta dem vara ute tillsammans men pojkarna börjar bråka efter en stund.

Jag har särat på dem några gånger men de ryker ihop igen så jag undrar hur jag ska göra nu?

Två hanar funkar ytterst sällan tillsammans så jag personligen skulle inte släppa ihop dem igen. Har själv sett vilka skador två kaniner kan orsaka varandra och det är inget man vill utsätta dem för.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: KesoNeso
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 320
Senast: Lhas
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 893
Senast: tanten
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 570
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp