Bukefalos 28 år!

Kanintråd!

Ferrari

Trådstartare
Tycker vi ska göra en tråd med våra kaniner.

Skriv fakta om din/a kanin/er och sätt in en bild. Exempel på fakta är ras, ålder, kön, vikt, vad du gör med din kanin, vilken bur din kanin bor i, ev ungar mfl

Vore jättekul att se bukefalisternas kaniner :p
 
Sv: Kanintråd!

Ska kanske svara själv också... :smirk:

Jag har en kanin, men min syrra, Daarling, har två.
Min kanin heter Ziri.
Född; 19 mars 2003
Färg; Viltblå (?)
Ras; Enkelgenad löwenkanin, dåligt pälsad
[BILD]
Ziri till vänster, i mitten Tintin och till höger Lina. Båda är Ziris ungar.

Vad vi gör tillsammans: Vi hopptränar lite, men Ziri är så lugn så det går inte så bra. Hon trivs bäst utan krav och att skutta lös i skogen.
Jag har även tagit två kullar på Ziri + en tjuvbetäckning. Men nu ska det räcka, nu ska hon va min myskanin. Jag har så svårt att sälja kaninungarna. :D

/Ferrari
 
Senast ändrad:
Sv: Kanintråd!

)Jaha :)

Jag har två kaniner:

Ludde: född i början av juli 2004 (vet inte exakt, men jag har bestämt samma dag som jag fyller år :d) Han är kastrerad. Jag gör inget speciellt med honom. Han är så himla lat... :smirk: Han är en dvärgvädur, väger 1,7 kg. Han är viltblå, med vitt på magen och tassarna och i nacken... (jag tror det heter nåt speciellt, men vet inte vad)

Majken: Också född i början av juli 2004 (ej släkt med Ludde). Henne hade jag tänkt försöka hoppa med... hon är så himla pigg och springig av sig så det borde gå bra :) Hon är också dvärgvädur, är lite tjockare än Ludde, väger 2 kg. Hon är svart-vit... ska föreställa japantecknad, men det är mest bara ett misch-masch av svart och vitt, hon ser mer milerad ut.

Det var dom det... kanske kommer ett kort lite senare :)
 
Sv: Kanintråd!

Här är mina bäbisar! :love: :) ;)

* Melker
född; 1996
ras; hermelin
bilder; 1, 2

* Doris
född; 2003
ras; dvärgvädur
hon har haft en kull, 5 ungar, hos förra ägaren och är nu förhoppningsvis dräktig. :p
bild på doris

* Tarzan
född; 2000
ras; dvärgvädur
bild på tarzan

* Tufs
född; 2000
ras; dvärgvädur
bild på tuffe

* Snövit & Uddan
född; okänt
ras; "bondkaniner" elr ngt
bild på uddan och snövit
(snövit är den vit-svarta)

* Cookie
född; okänt
ras; vet inte
bild på cookie

* Dee Dee
född; okänt
ras; holländsk kanin
bild på diddsan

* Håkan
född; 2003
ras; löwen
bild på håkan


* Greger
född; 2004
ras; löwen
bild; 1, 2

* Ludde
född; 2000
ras; vet inte
1, 2
 
Senast ändrad:
Sv: Kanintråd!

Mina kaniner då...

Lina :love: min prinsessa
Född: 20 mars 2004
Ras: korsningskanin
Gör inget speciellt med henne, försöker få henne att bli en lugn och snäll kanin som INTE anfaller.

Tintin :love: min bäbis
Född: 26 april 2005
Ras: löwenhermelin
Försöker göra honom tam, vilket inte lär blir så svårt. Han vill mer än gärna komma upp och gosa!


Myser i gräset, Tintin till vänster och Lina till höger.
http://www.fotogalleriet.se/arkivet/synligt/02235/04059/thumbs/big/Bild_066.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kanintråd!

FOLLYFOOT LINA
f.2002-06-16
e.Lövhamra Ludwig
u.Follyfoot Ambra - Follyfoot Jack Daniel
finaste tösabiten

SKOGS FINE CERA
f.2003-07-29, egen uppfödning
e.Tintin
u.Follyfoot Lina - Lövhamra Ludwig
såå söt... såå mycket temperament

SKOGS GANTI
f.2003-05-20, egen uppfödning
e.Hampus
u.Tamburin - Coccos
min höjdhoppande franska tiger

TAMBURIN
f.2002-04-24
e.Coccos
u.Cilla - Buffalo
En helt underbar dam

SKOGS MORPHEUS
f.2004-05-30, egen uppfödning
e.Frans
u.Skogs Fine Cera - Tintin
skvättande skuttburk

HAMPUS
f.1997-07-10 - 2005-04-11
e.Conjak
u.Ronja - Karl-Alfred
han var mitt ljus :cry:
 
Sv: Kanintråd!

Här är en av mina sötnosar :love:

bild_nar_hampe_hoppar.JPG

hampe_hoppar_litet_2.JPG

hampe_hopp_3.JPG

hampe_4.JPG


Som ni kanske förstår med tanke på bilderna håller jag på endel med kaninhoppning. Har tävlat endel, men har nu haft ett uppehåll sen förra sommaren, dels eftersom jag inte har haft tid att träna så mkt och så lite sådär... men får se om vi kommer igång med hoppningen igen och om det blir en tävlingssäsong igen. Fast nu håller vi på och har börjat träna lite igen och ska nog förhoppningsvis va med på en liten tävling i början på juli.. :)

Min lilla solstråle heter Hampus, men kallas jämt Hampe, eller gulleplutten eller någe sånntdär.. :p
Han är född 2 februari 2001 och kom till mig på min 12 årsdag i mars det året. Han är den snällaste kaninen man kan tänka sig och helt underbar.. :love:

Sorry att bilderna vart stora!! :o
 
Sv: Kanintråd!

Namn; Loa
Född; Juli 2004
Färg; Viltgrå
Ras; Löwen/rex
Vad vi gör tillsammans; Eh, ingenting. :o Jag matar henne mest hela tiden bara. Hon avlar fram kaninbebisar åt mig. ;)

BILD (damen i mitten)

Sedan bor Loas baby Alien (madagaskar otter, född i slutet på mars) kvar hos mig än. Men han ska flytta snart till ett eget palats.
 
Sv: Kanintråd!

Har en dvärgvädur modell stor (vet inte om han är renrasig).
Född: 1997 (troligtvis)
Färg: viltgrå
Fick honom när han var 3-4 år gammal.
Han är bara rent sällskap och gos, bor i en stor bur i köket (men han är bara instängd i den om han lämnas ensam hemma med ena hunden och på nätterna.
Har provat hoppa lite med honom och han hatar det :p ...plockar ner hindren bit för bit och sen kan han möjligtvis gå över.

Så här ser han ut
 
Sv: Kanintråd!

Här kommer en bild på vår lilla pälsboll Tingeling, hon är 4 månader och en riktig liten knäkanin! Ras? På djuraffären sa de att hon var en dvärgkanin med fuchsanlag, någon som har något bättre förslag? Hennes pappa är iaf löwen och hennes mamma en vanlig dvärgkanin så enligt mig är hon en korsning men har som sagt inte så mycket koll på det här med kaniner...

DSC00029.jpg


Så här såg det ut när jag hade borstat henne i kväll... Det är ändå bara en vecka sen sist, får nog göra det oftare :crazy:
DSC00033.jpg
 
Sv: Kanintråd!

9 kaniner (gotlandskanin genbank)

# Vårbrud
chincillafärgad
f. 2004 04

# Trolleman
vit/blå japan
f. 2004 06 24

# Lejongap
isabell
f. 2005 02

# Tussa
svart/gul japan
f. 2004 12 19

# Trollbrud
sallander
f. 2005 01 10

# Trollbus
black and white
f. 2005 04 21

# 3 ungar , Trollkarlen, Häxmästaren, Alven
vit/ blå japan, chinchilla
f. 2005 05 13

jag har genbank på gotlandskaniner och de bara är mest och skruttar runt i sina stora lyxiga burar.
se egärna mer info på
surf.to/gotlandskaninen
 
Sv: Kanintråd!

Hjälp! Har du tagit min kanin?? :eek: ;)
Den är jättelik en kaninunge ur Loa's kull. Attack (som flyttade för två veckor sedan):
000_2663.JPG

000_2687.JPG


Också måste jag väl visa en bild på Alien (som flyttar snart):
000_2665.JPG


och Annoying (som flyttat för två veckor sedan):
000_2667.JPG


De är korsning löwen/rex. Jag tycker det är häftigt att några i kullen blev långhåriga medan endel var normalhåriga och en korthårig! :love:
Datum stämmer givetvis inte på bilderna..
 
Sv: Kanintråd!

Vilya: din kanin är en långhårig lejonkaninskorning, om mamman var normalhår så måste hon ha burit ett anlag för långhår (fuchs) det kan i kombination med lejon ge sådant lurv ;)
 
Sv: Kanintråd!

Har bara en kanin, men ska få en till 30:e juni. Skriver om båda:

Namn: Brave Heart
Kallas: Pelle
Ras: Dvärgvädur
Född: 020512 kl.10.00

Bild: http://spinn.svt.se/images/tvcontributions/207363_IM000048.JPG [Bilden är ganska stor]

Bild: http://spinn.svt.se/images/tvcontributions/207363_Img_0534.jpg [Hoppbild, han ser lite sur ut, det sur ut som jag drar honom över hindret]

Kanin nr. 2

Namn: Olympic´s Zakynthos
Kallas: Zack, Zakke
Mor: Mira
Far: Röstebos Bon Jovi Of Vallmon
Född: 050416
Uppfödare: Olympic´s Hoppkaniner
Den här killen får jag alltså 30:e juni :D

Bild: http://olympics.djursidan.com/bilder/kullar/aktuella/zakynthos.jpg [Han har ett litet hack i ena örat, mamman drog lite i honom vid förlossningen]

Jaa, det var väl mina det :P Sysslar med kaninhoppning som ni kanske förstår.
 
Sv: Kanintråd!

paradiset skrev:
Vilya: din kanin är en långhårig lejonkaninskorning, om mamman var normalhår så måste hon ha burit ett anlag för långhår (fuchs) det kan i kombination med lejon ge sådant lurv ;)

Tack! Mamman var normalhår och de andra ungarna i kullen hade också kort hår, dessutom hade de en liten adoptivsyster som deras mamma tog hand om.

Dolores_88, du har ju värsta kopian! gud så söt :love:
 
Sv: Kanintråd!

Min Alice, korsning Belgisk hare & Dvärghare, viltröd 1,5 kg:

{D8D0F15B-76D2-48B6-AB6D-E0EC6A037A5D}.jpg


Siri, min dvärghare hona på 0,8 kg, svart otter: (hon har inte röda ögon)

{33DD9126-20A9-4815-AB5E-927C3836C919}.jpg


Siri & Puff, min vita blåögda hermelin (1,2 kg):

{5A12E6C0-8AA4-4869-A60E-79C3FAB03B47}.jpg
 
Sv: Kanintråd!

Demolition man
Dvärgvärdurs korsning köp i zooaffär för ett år sedan så nu är han dryga året. Väldigt snäll ninne och är än så länge okastrerad.

ninne.jpg
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: Stinaelin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 980
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 119
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 829
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp