Kaninundringar????

Apollo

Trådstartare
Kan man ha en kaninhona och inte låta henne få ungar, eller måste en kaninhona få ungar för att må bra.
Räcker det med en kull då eller måste man ta flera.
Är det skillnad i temperamentet hanar-honor.???
 
hanar är snällare tycker jag,men även honor är bra i sitt temprament.
man måste absolut inte ta nån kull på honan för att hon skall må bra,det är själv valt om man tar ett kull.
det som är bra med ett kull är ju att man sörjer för att hennes blod kommer vidare och att hon på så sätt finns kvar efter sin bortgång.passa på att ta bra betalt för ungarna bara när du säljer dom,annars blir det bara en leksak för dom nya ägarna.
lycka till.
 
Alla knainer är individer o jag ser ingen skillnad på hane o hona utöver att hanar skvätter lite mer kiss iburen som luktar mer o kan vara nosigare på hoppbanan men honorna kan vara griniga när de brunstar, De måste absolut inta få ungar för att må bra.
 
skrev jag att dom måste ha ungar för att må bra????
tror inte det,skrev vell att det är ens eget val och man borde ta bra betalt utöver det.
nä,jag har faktisk sätt i jobbet att hannarna är tuffare än honor....men det kan vara ett syn som bara jag har på den saken.man lär sig ju vad andra menar også vid att läsa så her :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: fejt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: KesoNeso
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 284
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp