Lupino

Trådstartare
Varför köper man en Kånken? Såg två barn bära varsin fullpackad kånken på ryggen och mindes tillbaka hur fruktansvärt obekväma de är. Sen kom en kollega med en också.

Vet man inte att det finns vadderade ryggsäckar, eller varför väljer man kånken?

/ En som fick en kånken i mellanstadiet i utgående färg när alla andra hade Salomon
 
Varför köper man en Kånken? Såg två barn bära varsin fullpackad kånken på ryggen och mindes tillbaka hur fruktansvärt obekväma de är. Sen kom en kollega med en också.

Vet man inte att det finns vadderade ryggsäckar, eller varför väljer man kånken?

/ En som fick en kånken i mellanstadiet i utgående färg när alla andra hade Salomon
Här i Tyskland verkar det vara en modegrej. Tror dock barnmodellen kostar över 80€ :eek: Så det är inte något alla barn springer runt med, riktigt...
 
Åh jag älskar min kånken! Vet inte om det är för att jag hade tygkasse innan men jag tycker den är underbar och lätt att hantera. Både bra att ha på ryggen och att bära med sig i hantagen. Sen rymmer den rätt mycket.

O andra sidan har jag ju inga supertunga grejer i den och bär inte så långt.
 
Min dotter har en mini kånken men hon bär sin nalle + sina inomhuskor i den till föris. En sträcka på 100 m typ. Tycker den är gullig.
 
Jag tycker de är jättefula men framförallt skär banden in om den är tungt packad! Kollegan som har den är vegan och jag förknippar den även med miljönissar (menar inget nedvärderande, men tror många har en association till ordet).

Mina föräldrar låg kraftigt till vänster och var också miljönissar, därav fanns det inte på kartan att få en Salomon.

Men varför har man inte utvecklat ryggsäcken (inte något jag kunde se i alla fall)?
 
Alltså jag fattar inte heller varför man köper en sådan. Har roat mig när jag varit ute och rest att ta kort på folk som går med kånken för de finns verkligen överallt och har även sett i modehus i Paris. Helt sanslöst. Men jag har fortfarande min kvar från mellanstadiet, som inte används av samma anledning du redan tagit upp.
 
Precies det är det, en barnryggsäck. Älskade min när jag var typ 10. När skolböckerna blev tyngre köpte mamma en mer ergonomisk ryggsäck.
Min kånken lever fortfarande någonstans i sommarstugan...
 
För små barn är den värdelös om de ska gå en längre sträcka. Ska de bära matsäck så kastar banden ner hela tiden och hela promenaden blir jobbig. Jag fattar inte varför föräldrar inte vill skaffa ordentliga grejor åt sina barn. Liksom, inte modegrejer utan bra och bekväma grejer. Ok om det är ett litet barn, men tänk femåring som ska promenera 1-2km
 
För små barn är den värdelös om de ska gå en längre sträcka. Ska de bära matsäck så kastar banden ner hela tiden och hela promenaden blir jobbig. Jag fattar inte varför föräldrar inte vill skaffa ordentliga grejor åt sina barn. Liksom, inte modegrejer utan bra och bekväma grejer. Ok om det är ett litet barn, men tänk femåring som ska promenera 1-2km

Fast vi har ett band som håller ihop över bröstkorgen. Finns att köpa till. Den är bra för att den är kort på längden och väger inget tom.
 
Jag fick en sådan Kånken-chock när jag började plugga på universitet att det kröp i mig bara jag såg en under några år. Nu tycker jag mest att de ser opraktiska ut. Jag har en annan modell från Fjällräven som jag däremot tycker mycket om.
 
Varför köper man en Kånken? Såg två barn bära varsin fullpackad kånken på ryggen och mindes tillbaka hur fruktansvärt obekväma de är. Sen kom en kollega med en också.

Vet man inte att det finns vadderade ryggsäckar, eller varför väljer man kånken?

/ En som fick en kånken i mellanstadiet i utgående färg när alla andra hade Salomon
Den är otroligt praktisk och hållbar. Jag har alltid ryggsäck till jobbet, tidigare hade jag vadderade ryggsäckar - men vadderingen tar en massa onödig plats, och dragkedjorna höll aldrig i längden. För något år sen köpte jag en kånken (datorvarianten) och har aldrig varit så nöjd. Eftersom den är rektangulär är den perfekt att ta med papper från jobbet och rymmer massor för sin storlek, inbyggt vadderat datorfack, vattentät, hållbar, snygg... jag är verkligen supernöjd. Jag förstår att det är så många som har den! Den har dessutom vadderade axelremmar, så jag tycker inte alls den är obekväm.
 
Jag tycker de är jättefula men framförallt skär banden in om den är tungt packad! Kollegan som har den är vegan och jag förknippar den även med miljönissar (menar inget nedvärderande, men tror många har en association till ordet).

Mina föräldrar låg kraftigt till vänster och var också miljönissar, därav fanns det inte på kartan att få en Salomon.

Men varför har man inte utvecklat ryggsäcken (inte något jag kunde se i alla fall)?
Du har dålig koll, det finns flera olika Kånken så de har utvecklat den mycket. Det finns små och stora, det finns massor av olika färger och färgkombinationer, det finns de som är gjorda av återvunnen plast istället för vanlig, det finns en variant anpassad för att ha dator i, osv osv. Men den rektangulära formen är såklart alltid samma, det är ju den som gör ryggsäcken till en kånken!

Sen verkar en del här ha missförstått vad en Kånken är gjorde för. Det är ingen vandringsryggsäck, den är gjord att bära fyrkantiga skolböcker i. Det är därför den är perfekt som jobbryggsäck. Så den är inte gjord för att gå milslånga vandringar med packning i terrängen, då blir den såklart obekväm, och det finns andra som är mycket lämpligare för ändamålet.

Men om man vill ha en praktisk och hållbar ryggsäck att bära sina saker med mellan hemmet och skolan/jobbet, då är den superfunktionell. Bara det att handtagen gör den enkel att bära när man inte har den på ryggen är t ex perfekt i morgonrusningen på tunnelbanan, när det inte finns plats att ha den på ryggen.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp