Kanske dags att sluta röka?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte inte så mycket på det men det fanns där i bakhuvudet att det nog är läge för det. Min konsumtion ligger på ca 5 x 40gr på 4 veckor.
Utan att anstränga mig har jag halverat rökningen, bra jobbat!:bump::D:bump: Öppnade det 4 e paketet idag så det lär räcka gott o väl tills pensionen trillar in.
 

Jag slutade för drygt 3 år sedan. Det var ett helvete att vara slav under rökningen och fruktansvärt kämpigt att sluta. Men plötsligt en dag var det så självklart och motivationen var stark. Har inte tagit en cigg sedan dess och har inte varit sugen heller. Ingen annan nikotin använder jag heller. Nikotin sugtabletter hjälpte under en kort period precis nr jag hade slutat 🙂
 
Jag är så otroligt imponerad av de som minskar och eller slutar röka!!

Jag röker själv bort ohyggliga summor pengar varje vecka, månad, år.... speciellt här i aus där priserna är dubbla gentemot sverige..

Men jag bortförklarar det med att jag inte lägger pengar på mycket annat (köper sällan nya kläder eller saker, har inga barn eller husdjur mm...)
 
Jag slutade röka för snart 10 år sen och det är verkligen otroligt skönt. Jag slutade tvärt och det var jobbigt i början. Efter ett antal månader tänkte jag knappt på cigaretter längre, efter ett år blev jag inte ens sugen om någon annan rökte. Nu är det otänkbart att röka
 
Jag slutade röka för sju år sedan, inspirerad av @cirkus :)

Jag tänkte på det i ungefär ett år där jag övertalade mig till att inse att det var dags att sluta röka. jag rökte ett paket om dagen i 25 år och älskade att röka.
Gjorde helt enkelt så att jag inte köpte ett nytt paket när den sista tagit slut. hade plåster de första dagarna, men sen glömde jag ta på det innan jag gick till jobbet och jag var för snål för att köpa nya, och insåg att det gick lika bra utan!
 
Jag har slutat röka men inte slutat vara beroende av nikotin. För drygt ett år sedan gick jag tvärt över till e-cigg istället och har inte rökt en cigarett sen dess. Fortfarande beroende av nikotin men slipper cigarettrök osv samt sparat väldigt mkt pengar.
 
Slutade tvärt för snart 14 år sedan, så jäkla skönt. Använde nicotinell sugtabletter i 8 månader, det var svårare att sluta med dem än med cigaretterna. :D

Men det är otroligt skönt att slippa utgiften, lukten, smaken i munnen och stressen i att alltid först kolla möjligheten att röka när man befinner sig på ett nytt ställe/i en ny situation.

Kör hårt vallhund, skippa resten också! :up:
 
Senast ändrad:
Slutade röka sista (förhoppningsvis) gången 2012. Otroligt skönt, och jag blir aldrig det minsta röksugen längre.
 
Jag slutade för 6år sedan, hade precis börjat styrketräna och löpträna och det slutade vara ”gott” med en cigg när jag hostade slem som en galning när jag löptränade. Slutade tvärt och har inte saknat det en enda gång:bow:
 
Jag slutade röka och snusa för 3 år sedan. Tänker typ dagligen på hur gott det vore med en cigg... Jag hoppas det går över en dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp