Bukefalos 28 år!

Kanske måste ta bort våran gamling..

Grålly

Trådstartare
Nu är det så här;

Jag har ett nordissto som jag håller på med en hel del, och jag känner att jag inte har tiden att hålla på med en till häst.

Min mamma har ett 21 år gammalt islandssto, som vi fick då hon skulle till slakt. Hon har fång, och är lite stel i frambenen och kräver att man måste promenera/rida/tömköra henne minst 5 dagar i veckan för att hon inte ska vara så stel. Min mamma har också 4 hundar som ska ut, + att hon jobbar som hemsamarit heltid. Hon känner nu att hon kanske inte orkar vara ut med hästen så mycket som hon förtjänar, och att det bästa kanske vore att avliva henne.

Jag ska ha kvar min häst, utan tvekan. Dock känner jag att tiden inte riktigt räcker till för mig med en till häst. Visst, jag har tid att borsta den dagligen, och mocka, fodra och allt det där. Men jag har nog inte tid att motionera hästen mer än 1-2 dagar i veckan, och undrar då ifall det är rätt att köpa en häst som inte får motion varje dag? Jag kommer inte att sälja mitt sto, aldrig. Men hon ska ha sällskap, och jag vet inte hur jag ska göra.. Det kan ju hända att det finns någon häst som säljs endast som sällskap, men jag känner att en häst ska ha motion även om det är en häst som inte ska ridas hårt, så ska den i alla fall promeneras? Någon som har en häst bara som sällskap? Eftersom jag har bestämt att jag ska ha kvar min häst, så måste hästen ha motion hela veckan så får jag väl sluta med allt annat och bara använda tiden till hästarna, men jag har ju skola också.

Hjälp mig, tack.
 
Sv: Kanske måste ta bort våran gamling..