Kantarellåret 2019.

Vi varninsvampskogen häromdagen igen. Samm skog där vi nyligen plockat totalt 40 liter (tillsammans med mamma och hennes karl). Nu fick vi ihop 6 liter totalt. De flesta var märkta av det varma vädret som varit och riktigt torra. Lämnade massor och det fanns mycket smått som var torkade och förstörda. Får hoppas på rejält med regn nästa vecka.
 
Vad tycker ni om Kantarellåret 2019?
Som det ser ut i min värld, så ser detta ut att kunna bli det bästa året se'n det makalösa 2012.

Mina kantarellpromenader har inte blivit några promenader. Jag börjar på ett ställe, och se'n blir jag kvar där tills påse eller tid hindrar mig från att fortsätta. Men jag tvingar mig i varje fall att grovrensa i skogen.

Hos oss har det varit lite för bra. Dagens i-landsproblem typ :o:angel: vi plockade typ 7 kg och kunde inte ta mer pga påsen höll inte. Stekte på varsitt berg av kantareller och jag mådde seriöst illa efteråt. Inga fler kantareller på ett tag här:meh:
 
Hos oss har det varit lite för bra. Dagens i-landsproblem typ :o:angel: vi plockade typ 7 kg och kunde inte ta mer pga påsen höll inte. Stekte på varsitt berg av kantareller och jag mådde seriöst illa efteråt. Inga fler kantareller på ett tag här:meh:

Dottern tog för liten korg för några dagar sedan så vi fick vända hem och tömma korgen.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp