Bukefalos 28 år!

Kantareller 2016

Har plockat ett par liter här i södra dalarna....finns endast utmed grusvägar än så länge. :-)
 
Jag plockade 500 gram kantareller igår kväll. Idag återvände jag och plockade det jag inte orkade plocka då, det blev ca. 700 gram. Det bästa av allt är att det finns mängder av små kantarellbarn på tillväxt. Regn idag och sol i morgon och hög luftfuktighet borgar för att det på måndag eller tisdag kan finnas oanständigt mycket att plocka.
 
Jag plockade 500 gram kantareller igår kväll. Idag återvände jag och plockade det jag inte orkade plocka då, det blev ca. 700 gram. Det bästa av allt är att det finns mängder av små kantarellbarn på tillväxt. Regn idag och sol i morgon och hög luftfuktighet borgar för att det på måndag eller tisdag kan finnas oanständigt mycket att plocka.

Hopp, hopp. Du glömde GPS-koordinaterna?
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
37
· Visningar
4 407
Senast: Luff
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 992
Senast: startpompe
·
Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av det? Har provat lite olika p medel nu för att bli mensfri och ingenting fungerar. Nu senast fick jag p...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp