Kaos kaos kaos

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hela livet är kaos.
Efter att ha flyttat ut från en sambo med alkohol och humör och trohetsproblem har livet varit helt upp och ner.
Förra veckan blev jag förkyld och i måndags blev jag sjukskriven pga den förkylningen som satt sig på stämbanden
Stressen över att vara bostadslös är enorm och jag har panik varje dag.
Med skulder är det inte lätt att få ett boende men har ändå några alternativ som dock tar tid att få rätsida på.
Oroar mig för hur jag ska ha råd att skaffa en endaste möbel.
Har ju dessutom ansökt om skuldsanering mitt i allt.
Finns några andra saker som stressar med men dessa är inte offentliga.
Chefen så åt mig idag att vara hemma veckan ut och vila upp mig.
Men att vara hemma är också stressande.
Eller hemma och hemma.
Bor i ett rum på ett pensionat.
Vem hade trott att man skulle behöva starta från noll när man är 40.
Sökte tom jobb hos en travtränare nu för att få lite perspektiv.
Har ju jobb inom skolan men kanske behöver komma härifrån
Sjukt jobbigt är det iaf
 

Möbler går att få gratis. I Stockholm skänker folk bort hur mycket som helst. Jag kan säkert plocka upp något när jag är där. Då är det en bit mindre att stressa om.

Och jag har även hittat gratis eller nästan gratis grejer här ute. En säng kostade 0 kronor. Jag hittade också en våningssäng till lillhuset för en hundring.
 
Ja ett av bolagen godtar borgenär eller 4 månadshyror vilket är runt 20 000

Förstår att det känns tufft, men inte helt ouppnåeligt. Är det en av lägenheterna som är aktuell även för mer än tillfälligt boende?

De får inte sätta detta krav utan begränsning, d v s både borgensperson och deposition ska vara tidsbestämd, därefter ska borgensåtagandet makuleras alt. depositionen återbetalas. Värt att göra en fråga om kanske.
 
Förstår att det känns tufft, men inte helt ouppnåeligt. Är det en av lägenheterna som är aktuell även för mer än tillfälligt boende?

De får inte sätta detta krav utan begränsning, d v s både borgensperson och deposition ska vara tidsbestämd, därefter ska borgensåtagandet makuleras alt. depositionen återbetalas. Värt att göra en fråga om kanske.
Med löneutmätning är det rätt ouppnåeligt
Ja den är i så fall permanent boende
 
Det finns freecykle tror jag det heter, där saker skänkes bort. Jag vet att den fortfarande existerar eftersom jag får mail från dem regelbundet. Värt att kolla upp.
 
Det finns freecykle tror jag det heter, där saker skänkes bort. Jag vet att den fortfarande existerar eftersom jag får mail från dem regelbundet. Värt att kolla upp.
Absolut.
Har bara inte körkort eller bil så inte alltid enkelt att tacka ja till saker:)
 
Möbler är världsliga ting, det är sånt som löser sig! Du har ju redan fått olika förslag och kommer säkert komma fler!
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig snart för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 558
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 438
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 844
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 804
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp