Kaos tankar om äckel saken som förstörde ALLT

Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde få ha telefonen om jag ville skriva ner alla tankar liksom och bara som få ut dom och då skrev jag dethär. Och nu så vill jag bara be rätta det här men förlåt att dethär blir JÄTTE äckligt!! Men det är om den första äckel saken som hände för mig. Och som ni kanske vet så var det vid påsken. Och det var första gången på jätte länge som vi um gicks hemma hos han för det var ju pande min och det. Men ja dethär skrev jag iallafall:
Jag hade blivit frisk från att jag hade haft anorexi och jag var 14 år så jag hade börjat att få som bröst och sånt. Och jag bara kände mig lite som fin och lite mera vuxen liksom så jag hade en crop top som man såg min bh lite men jag tyckte att det var fint bara och att jag såg äldre ut. Men INTE att jag ville se s*xig ut eller nåt sånt utan jag bara kände mig fin.
Men ja sen så hade pappas kompis druckit lite alkohol och då blev han lite som jobbig ibland. Så när vi hade ätit så gick jag till ett annat rum för jag ville hellre kolla på tv än att sitta och lyssna på deras prat.
Och då efter ett tag så kom han och började säga att jag hade blivit så stor och att jag var fin och att jag var så vuxen nu och sånt. Och det var jätte konstigt men jag blev som för virrad och jag tänkte att det nog var konstigt ifall han var kär i mig. Alltså jag trodde att han var KÄR i mig så jävla dum i huvudet var jag.
Och jag undrar så jävla mycket hur han tänkte. Liksom ifall han såg mig som hans kompis barn eller tyckte han att jag var s*xig eller hur tänkte han? Och förlåt för äckel
men HUR kom han på att han ville trycka in sina fingrar i min sn*ppa och att han ville göra med sn*ppen i min mun?
HUR kom han på det ens och VARFÖR? Alltså tänkte han typ Jamen hon har typ kvinno former nu så hon vill säkert göra s*x saker med mig nu. Eller tänkte han typ Nu har jag lurat henne i flera år att jag är en trygg vuxen så nu kan jag nog trycka in min äckel sn*pp i hennes mun. Eller alltså hur fan tänker såna äckel?
Och att han sa att vi inte skulle be rätta det till nån för mamma och pappa skulle bli så ledsna och be svikna om dom visste det. Och jag fattade inte utan jag trodde ju på han och att dom skulle bli arga PÅMIG för att jag hade gjort en äckel sak med PAPPAS KOMPIS. Och jag kommer fort farande håg att jag tänkte typ Vad gjorde jag så att han ville göra det? Jag fattar inte vad jag gjorde men han trodde ju att jag VILLE det.
Alltså jag verkligen påriktigt trodde det så jag fråga satte inte det utan jag BARA fråga satte migsjälv och att jag kände mig så JÄVLA skyldig fast jag inte ens fattade exakt VAD jag hade gjort. Men jag var HELT över tygad att jag hade lurat han att jag ville och att det var nåt o med vetet som inte jag visste själv men att han typ blev kär i mig och det var ju fel av oss att vara kära och göra äckel saker så såklart så var det MITT fel tänkte jag. Och att jag var så jävla jävla äcklad och chockad att
jag hade haft HANS fucking SN*PP i munnen och typ skulle suga på den tills att det kom fucking äckel sp*rma I MIN MUN 🤮
🤮🤮
Och innan det så trodde jag inte ens att nån gjorde sånt påriktigt så det kändes så jävla o verkligt och äckligt och pinsamt och bara fel fel FEL och att det kändes så jävla tomt inuti mig som att JAG var borta. Och jag har ALDRIG kommit till baka efter det.
Och sen på kvällen eller natten hemma så kommer jag håg att jag låg i min säng med Bella och att jag berättade ALLT till henne. Och jag kommer håg att jag tänkte att jag var ändå glad att jag hade henne för jag skulle aldrig kunna be rätta det till NÅN annan men iallafall Bella skulle inte bli arg på mig för det. Och jag kan inte sluta tänka på det att jag verkligen trodde att ALLA andra skulle bli arga och tycka att det var mitt fel och att jag hade gjort fel så jag KUNDE inte be rätta till NÅN. Och jag bara tänker på OM jag hade sagt det till mamma och pappa direkt den kvällen. Vad hade hänt då? Och tänk om INGET av allt det andra dåliga hade hänt då. Och bara varför varför varför VARFÖR trodde jag på han mera än att jag litade på mamma och pappa? 😭 Och kanske det hade varit skillnaden som hade räddat hela mitt liv så var jag så jävla dum i huvudet så jag trodde på HAN 😭🤮 DET hatar jag migsjälv så JÄVLA mycket för och det känns som jag både svek migsjälv och mamma och pappa föralltid då den kvällen 💔
Och jag har aldrig träffat han efter det så jag har ingen aning ifall han vet att det förstörde ALLT för mig och jag vet inte om han bryr sig. Men jag kan bara inte fatta hur han kan vara samma person som den jag kände från jag var liten och tyckte om OCH så är han den som på ett sätt dödade den riktiga mig. Så jag vet inte om han var snäll egentligen eller ifall allt det var fejk för att han visste att han ville göra nån äckel sak när jag var äldre? Och så har jag så jävla mycket andra minnen från förut när jag var mindre som är med han som jag inte tänkte på DÅ men nu så kan jag inte sluta tänka om han hade några äckel tankar om mig då eller om han VAR påriktigt bara snäll då och att äckel tankarna kom för att jag hade in bjudande kläder och sånt den kvällen.
Det är helt o möjligt att få alla dom tankarna att vara tysta utan dom är i mitt huvud exakt HELATIDEN.
 

Jag skulle så jävla jävla mycket vilja kunna åka tillbaka tills då och bara ändra allt 😭 Då skulle jag så jävla mycket hellre ha suttit och lyssnat på deras prat hela kvällen och bara varit med mamma och pappa helatiden.
 
Jag förstår att det känns så. Vi är ju sådana, människan som sort, att vi vill kunna förstå grejer och se mönster. Och om du hade kunnat peka på något som du gjorde, då kanske det känns som att du hade kunnat undvika det? Men du gjorde ingenting, och det finns ingenting som du kunde eller borde ha gjort annorlunda för det är bara han som gjorde fel. :heart

Men ja, precis som du skriver tror jag att han och äckelgubbar som han har något fel i huvudet. Det är de som inte funkar som de ska.
Ja exakt så jag bara vill veta ifall jag hade haft andra kläder om han ändå hade viljat göra sånt då. Eller ifall jag gjorde som nån o med veten signal så vill jag ju veta VAD jag gjorde. Och det går inte att tänka att jag bara gjorde INGET och att INGET kunde på verka det.
 
Ja exakt så jag bara vill veta ifall jag hade haft andra kläder om han ändå hade viljat göra sånt då. Eller ifall jag gjorde som nån o med veten signal så vill jag ju veta VAD jag gjorde. Och det går inte att tänka att jag bara gjorde INGET och att INGET kunde på verka det.
Jag förstår. Det är vanligt att känna så och jag önskar verkligen att det hade varit så enkelt som att bara "stänga av" de där tankarna, men det är ju inte enkelt. :heart
 
Jag måste lämna in telefonen snart nu men bara vill skriva en sak först.
Och det kanske låter jätte konstigt. Men om jag tänker på mig DÅ alltså innan det hände. Så blir jag så jävla ledsen och tycker så jävla synd om den som jag VAR. Liksom att mitt liv kändes som det äntligen var BRA då. Och jag trodde att det skulle bli kul på middagen och jag kände mig fin och så och jag hade INGEN aning vad som skulle hända.
Men ja sen hände ju det iallafall och jag trodde att det var mitt fel och jag vågade inte säga till nån förutom Bella. Så jag försökte att vara somvanligt men jag var så jävla jävla äcklad av migsjälv och att jag kände som jag inte var värd nånting verkligen INGET.
Så sen då på hösten var när jag började själv skada och då bara brydde jag mig inte för jag var ändå redan inte värd nåt kändes det som och att då kunde iallafall andra också se att jag var som trasig fast på ut sidan.
Och allt dåligt som jag gjorde att jag skickade äckel bilder och i somras när jag rymde och s*lde s*x allt sånt hade den lilla jag ALDRIG gjort innan det hände. För det var ju efter det som jag kände mig som skit och att det inte spelade nån roll vem som såg eller gjorde äckel saker med mig.
Och nu tänker jag SKIT MYCKET på det ifall inte den första äckel saken hade hänt så kanske jag hade varit helt normal och kanske ville testa såna saker med en pojk vän nu. Och haft hela det livet kvar liksom.
 
Tonåren är en tid då man går från barn till vuxen. En fjortonåring är ett barn som precis börjat träna inför att bli vuxen. Det är helt normalt att man testar sig fram med olika stilar, uttryck, försöker klä sig vuxet och är nyfiken på olika vuxna saker. Man ska få träna och utforska sitt "vuxenjag" utan att någon som är vuxen på riktigt ska utnyttja det. Vettiga vuxna försöker istället guida tonåringarna så de INTE gör illa sig medan de tränar.
 
Jag bara fattar inte. Om normala vuxna aldrig skulle tänka sånt om ett barn ändå så händer det ju för många barn. Varför vill äckel gubbarna göra sånt då? VILL dom som skada barnet? Alltså inte som miss handla men skada på in sidan liksom.
Jag vet inte heller. Jag har jättesvårt att förstå varför och det finns nog mer än en orsak i de flesta fall. En del verkar gå igång på blandningen av s*x, makt och offrets rädsla eller motvilja, det förbjudna är upphetsande. Lite alkohol på de så fladdrar konsekvenstänket och hämningarna all världens väg. Och så alla de som inte fattar att ett nej är ett nej och att vi har en lag mot sex med minderåriga av en anledning. Det där är verkligen en bra fråga att ta med till psykologen, inte omöjligt att hen kan en del om varför människor gör illa andra människor.
 
Ja men han verkade ju som att han var snäll och att han brydde sig helatiden fram tills den kvällen. Det är det som jag inte kan fatta om han bara struntade i andra helatiden och bara fejkade det eller ifall han för nån andledning tyckte att jag inte var värd att han brydde sig mera DÅ fast att han gjorde det innan.
Det är svårt att veta. Vi kan ju tyvärr aldrig veta helt vad nån annan tänker.

Skriver nu allmänt: det finns folk som spelar snälla för att offren ska göra som de vill sen.
Om man genast visar att man är en skithög kommer ingen att vilja vara på tumanhand med en. Och det vet de flesta som har lite livserfarenhet. Så då utvecklar de taktiker att spela vänliga och trygga för att sen byta taktik och visa sitt rätta jag när tillfälle ges.

Sen finns det andra som säkert å ena sidan kan bry sig om personen men å andra sidan så är deras egna motiv så mycket starkare att de gör dåliga saker ändå. Helt enkelt för att de mest av allt bryr sig om att få det som de själva vill ha. Och inte ser saker ur andras perspektiv alls.

Det finns ingenting man kan göra om man råkar ut för nån som helt saknar samvete. De fungerar inte som andra människor. Det är inte ens fel att den andra personen går över alla gränser!
 
Idag så har jag psykologen och jag verkligen VILL INTE 😭 Jag har redan varit vaken i flera timmar för jag har så jävla mycket ångest för det och att jag inte vet hur jag ska klara det. Och jag vet inte om jag KAN få slippa den jävla trauma terapin men jag KAN INTE ha det inte idag och inte nånsin. Jag bara kan inte sitta och disskutera allt med henne hur jag kände och tänkte och vad jag skulle ha be hövt då och allt sånt det går inte och det hjälper inte och jag kan inte.
 
Tonåren är en tid då man går från barn till vuxen. En fjortonåring är ett barn som precis börjat träna inför att bli vuxen. Det är helt normalt att man testar sig fram med olika stilar, uttryck, försöker klä sig vuxet och är nyfiken på olika vuxna saker. Man ska få träna och utforska sitt "vuxenjag" utan att någon som är vuxen på riktigt ska utnyttja det. Vettiga vuxna försöker istället guida tonåringarna så de INTE gör illa sig medan de tränar.
Men det finns förmånga vuxna som INTE är så iallafall
 
Jag vet inte heller. Jag har jättesvårt att förstå varför och det finns nog mer än en orsak i de flesta fall. En del verkar gå igång på blandningen av s*x, makt och offrets rädsla eller motvilja, det förbjudna är upphetsande. Lite alkohol på de så fladdrar konsekvenstänket och hämningarna all världens väg. Och så alla de som inte fattar att ett nej är ett nej och att vi har en lag mot sex med minderåriga av en anledning. Det där är verkligen en bra fråga att ta med till psykologen, inte omöjligt att hen kan en del om varför människor gör illa andra människor.
Om jag skulle fråga henne det skulle hon vara börja fråga hur jag tror och hur jag tänker om det och massa sånt.
 
Idag så har jag psykologen och jag verkligen VILL INTE 😭 Jag har redan varit vaken i flera timmar för jag har så jävla mycket ångest för det och att jag inte vet hur jag ska klara det. Och jag vet inte om jag KAN få slippa den jävla trauma terapin men jag KAN INTE ha det inte idag och inte nånsin. Jag bara kan inte sitta och disskutera allt med henne hur jag kände och tänkte och vad jag skulle ha be hövt då och allt sånt det går inte och det hjälper inte och jag kan inte.

Usch vad jobbigt det låter 😔

Ni kanske kan ha ett ”lättare” pass idag, du kanske kan visa vad du har skrivit i den här tråden till exempel och så kan ni prata om det istället för att göra det där jättejobbiga.

Men jag är inte psykolog så har ingen aning om man kan göra så men tänkte att det kanske skulle vara bättre än att ställa in iaf.
 
Det är svårt att veta. Vi kan ju tyvärr aldrig veta helt vad nån annan tänker.

Skriver nu allmänt: det finns folk som spelar snälla för att offren ska göra som de vill sen.
Om man genast visar att man är en skithög kommer ingen att vilja vara på tumanhand med en. Och det vet de flesta som har lite livserfarenhet. Så då utvecklar de taktiker att spela vänliga och trygga för att sen byta taktik och visa sitt rätta jag när tillfälle ges.

Sen finns det andra som säkert å ena sidan kan bry sig om personen men å andra sidan så är deras egna motiv så mycket starkare att de gör dåliga saker ändå. Helt enkelt för att de mest av allt bryr sig om att få det som de själva vill ha. Och inte ser saker ur andras perspektiv alls.

Det finns ingenting man kan göra om man råkar ut för nån som helt saknar samvete. De fungerar inte som andra människor. Det är inte ens fel att den andra personen går över alla gränser!
Om han iallafall så tror jag ändå inte att han BARA fejkade det sålänge fast han inte brydde sig alls egentligen. Men ja jag VET ju inte men bara som jag TROR.
Men jag vet inte varför det ändrades eller ifall det inte ändrades som att han bara slutade bry sig om nån men att han kanske inte tänkte alls bara pågrund av att han hade druckit alkohol eller nånting. Eller att han kanske aldrig tänkte äckel saker om mig sålänge som jag var BARN men att det blev då för att jag hade ut vecklats lite mera då. Men ja jag vet inte men det bara verkar jätte konstigt ifall han lurades att vara snäll i flera år ifall han alltid hade såna tankar liksom.
 
Usch vad jobbigt det låter 😔

Ni kanske kan ha ett ”lättare” pass idag, du kanske kan visa vad du har skrivit i den här tråden till exempel och så kan ni prata om det istället för att göra det där jättejobbiga.

Men jag är inte psykolog så har ingen aning om man kan göra så men tänkte att det kanske skulle vara bättre än att ställa in iaf.
Visa det som jag har skrivit här till henne och prata om det är också fööör mycket som INTE kommer gå.
Och jag vet inte men både hon och domandra personalen tjatar helatiden om att det är som en topp som är MEST jobbig och det är bäst om man kan bara ta sig genom den såfort som möjligt och inte und vika det bara. Men jag tror inte dom fattar helt att jag INTE KAN ta mig genom det. Och jag är skit rädd att det ska bli som förut när det bara är förmycket press liksom så klarar jag inte det så stänger hjärnan bara av HELT. Så jag inte KAN prata eller tänka eller nånting och det är så jävla läskigt och jobbigt när det blir så.
 
Du tror inte att folk är så manipulerande ? Det finns ju något som är jättevanligt inom unga vuxna och barn och det är ju grooming.
Dvs vuxna människor som med ett utstuderande sätt sitter och får unga människor att tro de är med någon de kan lita på.
Varför de fungerar så kan inte jag svara på, men att man "går på" deras grooming, är inte den unga människans fel - ALDRIG !!! Dessa människor som sysslar med Grooming, har oftast tränat på en massa unga människor, gått på minor men då också lärt sej vad de inte ska säga och hur de ska rädda upp om de tror de sagt fel sak. De är VÄLDIGT utstuderande i sina sätt och struntar fullkomligt i hur den utnyttjade unga männsikan de "gjort illa" mår, så länge de får sin vilja igenom. Med detta sagt så tror dessa människor inte att de gör nåt fel (fast de vet ju om det ändå) de går helt enkelt bara på vad DE vill, hur DE ska få vad de vill och så vidare.
Så du får verkligen inte lägga denna äckliga händelse på ditt ansvar. Det kom ju så fort och återigen med någon du och hela din familj litade på. Det var INTE ditt fel att det äckliga hände.

Och även om du inte ser det själv så ser alla som läser dina inlägg hur du blir starkare och modigare hela tiden. Du ser det inte för du ser det som "kaos". Men vi ser hur du öppnar upp för att berätta om det du varit med om. Hur du själv trots att det är det värsta du upplevt börjar bearbeta det hela. Och även om kaoset känns överväldigande så kommer det ta TID att lösa hur du själv ska hantera allt detta. Det är stora sår i din själ som måste bearbetas. Du är stark ! Du är modig !!!
 
Du tror inte att folk är så manipulerande ? Det finns ju något som är jättevanligt inom unga vuxna och barn och det är ju grooming.
Dvs vuxna människor som med ett utstuderande sätt sitter och får unga människor att tro de är med någon de kan lita på.
Varför de fungerar så kan inte jag svara på, men att man "går på" deras grooming, är inte den unga människans fel - ALDRIG !!! Dessa människor som sysslar med Grooming, har oftast tränat på en massa unga människor, gått på minor men då också lärt sej vad de inte ska säga och hur de ska rädda upp om de tror de sagt fel sak. De är VÄLDIGT utstuderande i sina sätt och struntar fullkomligt i hur den utnyttjade unga männsikan de "gjort illa" mår, så länge de får sin vilja igenom. Med detta sagt så tror dessa människor inte att de gör nåt fel (fast de vet ju om det ändå) de går helt enkelt bara på vad DE vill, hur DE ska få vad de vill och så vidare.
Så du får verkligen inte lägga denna äckliga händelse på ditt ansvar. Det kom ju så fort och återigen med någon du och hela din familj litade på. Det var INTE ditt fel att det äckliga hände.

Och även om du inte ser det själv så ser alla som läser dina inlägg hur du blir starkare och modigare hela tiden. Du ser det inte för du ser det som "kaos". Men vi ser hur du öppnar upp för att berätta om det du varit med om. Hur du själv trots att det är det värsta du upplevt börjar bearbeta det hela. Och även om kaoset känns överväldigande så kommer det ta TID att lösa hur du själv ska hantera allt detta. Det är stora sår i din själ som måste bearbetas. Du är stark ! Du är modig !!!
Ja men grooming är väl tillexempel ifall man blir vän med nån online så ljuger den om vem den är och tillexempel vill att man ska skicka bilder eller att man ska träffas och göra s*x saker?
För han som den första äckel saken var med var ju inte så utan han var pappas kompis. Så det var inte att vi kände varandra för att han som för beredde att göra nåt sånt utan jag kände han för att han och pappa var vänner.
Och jag kommer inte kunna be arbeta det iallafall och jag VILL inte ens det om detenda är trauma terapin. Utan jag vill MYCKET hellre bara som trycka bort det från hjärnan och aldrig tänka på det men jag vet inte hur eller om det går ens.
Men jag blir INTE starkare eller modigare utan detenda som jag känner mig är bara mera som svag och hopp lös.
 
Ja men grooming är väl tillexempel ifall man blir vän med nån online så ljuger den om vem den är och tillexempel vill att man ska skicka bilder eller att man ska träffas och göra s*x saker?
För han som den första äckel saken var med var ju inte så utan han var pappas kompis. Så det var inte att vi kände varandra för att han som för beredde att göra nåt sånt utan jag kände han för att han och pappa var vänner.
Och jag kommer inte kunna be arbeta det iallafall och jag VILL inte ens det om detenda är trauma terapin. Utan jag vill MYCKET hellre bara som trycka bort det från hjärnan och aldrig tänka på det men jag vet inte hur eller om det går ens.
Men jag blir INTE starkare eller modigare utan detenda som jag känner mig är bara mera som svag och hopp lös.
Jag var också med om något jobbigt och tänkte samma som du, att det skulle gå att trycka undan bara.

Det hjälpte inte. Efter ett tag kom det tillbaka och jag blev jättesjuk istället.
 
Jag bara fattar inte. Om normala vuxna aldrig skulle tänka sånt om ett barn ändå så händer det ju för många barn. Varför vill äckel gubbarna göra sånt då? VILL dom som skada barnet? Alltså inte som miss handla men skada på in sidan liksom.
Men varför VILL en vuxen göra sånt med ett barn då? Om dom bara ser den som barn hur kan dom ens få äckel tankar i huvudet då?
Det är helt ofattbart. Jag tror de är så störda att de tränger undan alla normala tankar på att detta är fel eller att det skadar. De har fel i huvudet.
 
Ja men grooming är väl tillexempel ifall man blir vän med nån online så ljuger den om vem den är och tillexempel vill att man ska skicka bilder eller att man ska träffas och göra s*x saker?
För han som den första äckel saken var med var ju inte så utan han var pappas kompis. Så det var inte att vi kände varandra för att han som för beredde att göra nåt sånt utan jag kände han för att han och pappa var vänner.
Och jag kommer inte kunna be arbeta det iallafall och jag VILL inte ens det om detenda är trauma terapin. Utan jag vill MYCKET hellre bara som trycka bort det från hjärnan och aldrig tänka på det men jag vet inte hur eller om det går ens.
Men jag blir INTE starkare eller modigare utan detenda som jag känner mig är bara mera som svag och hopp lös.
Grooming kan också hända IRL, alltså att man träffar och känner varandra i verkligheten. Tex om det är en granne som känt ett barn från de är små och groomat dem (och föräldrarna) till att känna sig trygga runt dem och sedan lagt skulden hos barnet när övergreppen börjar så att barnet ska vara tyst fast det är grannens fel. Det behöver inte bara vara via internet alltså så att du vet.

I övrigt så är känslor inte alltid logiska fastän man kanske vet att det är inte så. Jag hoppas att med tiden så kommer dina känslor att förändras med hjälp av att du egentligen vet att det inte är någons fel förutom äckelgubbens, även om det inte känns så nu då allting är fortfarande så färskt så hoppas jag att de känslorna kan förändras för dig :heart
 
Ja men grooming är väl tillexempel ifall man blir vän med nån online så ljuger den om vem den är och tillexempel vill att man ska skicka bilder eller att man ska träffas och göra s*x saker?
För han som den första äckel saken var med var ju inte så utan han var pappas kompis. Så det var inte att vi kände varandra för att han som för beredde att göra nåt sånt utan jag kände han för att han och pappa var vänner.
Och jag kommer inte kunna be arbeta det iallafall och jag VILL inte ens det om detenda är trauma terapin. Utan jag vill MYCKET hellre bara som trycka bort det från hjärnan och aldrig tänka på det men jag vet inte hur eller om det går ens.
Men jag blir INTE starkare eller modigare utan detenda som jag känner mig är bara mera som svag och hopp lös.
Grooming har funnits mycket längre än vad internet har funnits så långt ifrån bara på internet det sker. En som bor en bit ifrån mig Groomade barn på 80talet som han ofta satt barnvakt åt.
 
Jag var också med om något jobbigt och tänkte samma som du, att det skulle gå att trycka undan bara.

Det hjälpte inte. Efter ett tag kom det tillbaka och jag blev jättesjuk istället.
Nej jag vet att det kanske inte går heller 🙁
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 656
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
740
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 492
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp