Kaos tankar om äckel saken som förstörde ALLT

Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde få ha telefonen om jag ville skriva ner alla tankar liksom och bara som få ut dom och då skrev jag dethär. Och nu så vill jag bara be rätta det här men förlåt att dethär blir JÄTTE äckligt!! Men det är om den första äckel saken som hände för mig. Och som ni kanske vet så var det vid påsken. Och det var första gången på jätte länge som vi um gicks hemma hos han för det var ju pande min och det. Men ja dethär skrev jag iallafall:
Jag hade blivit frisk från att jag hade haft anorexi och jag var 14 år så jag hade börjat att få som bröst och sånt. Och jag bara kände mig lite som fin och lite mera vuxen liksom så jag hade en crop top som man såg min bh lite men jag tyckte att det var fint bara och att jag såg äldre ut. Men INTE att jag ville se s*xig ut eller nåt sånt utan jag bara kände mig fin.
Men ja sen så hade pappas kompis druckit lite alkohol och då blev han lite som jobbig ibland. Så när vi hade ätit så gick jag till ett annat rum för jag ville hellre kolla på tv än att sitta och lyssna på deras prat.
Och då efter ett tag så kom han och började säga att jag hade blivit så stor och att jag var fin och att jag var så vuxen nu och sånt. Och det var jätte konstigt men jag blev som för virrad och jag tänkte att det nog var konstigt ifall han var kär i mig. Alltså jag trodde att han var KÄR i mig så jävla dum i huvudet var jag.
Och jag undrar så jävla mycket hur han tänkte. Liksom ifall han såg mig som hans kompis barn eller tyckte han att jag var s*xig eller hur tänkte han? Och förlåt för äckel
men HUR kom han på att han ville trycka in sina fingrar i min sn*ppa och att han ville göra med sn*ppen i min mun?
HUR kom han på det ens och VARFÖR? Alltså tänkte han typ Jamen hon har typ kvinno former nu så hon vill säkert göra s*x saker med mig nu. Eller tänkte han typ Nu har jag lurat henne i flera år att jag är en trygg vuxen så nu kan jag nog trycka in min äckel sn*pp i hennes mun. Eller alltså hur fan tänker såna äckel?
Och att han sa att vi inte skulle be rätta det till nån för mamma och pappa skulle bli så ledsna och be svikna om dom visste det. Och jag fattade inte utan jag trodde ju på han och att dom skulle bli arga PÅMIG för att jag hade gjort en äckel sak med PAPPAS KOMPIS. Och jag kommer fort farande håg att jag tänkte typ Vad gjorde jag så att han ville göra det? Jag fattar inte vad jag gjorde men han trodde ju att jag VILLE det.
Alltså jag verkligen påriktigt trodde det så jag fråga satte inte det utan jag BARA fråga satte migsjälv och att jag kände mig så JÄVLA skyldig fast jag inte ens fattade exakt VAD jag hade gjort. Men jag var HELT över tygad att jag hade lurat han att jag ville och att det var nåt o med vetet som inte jag visste själv men att han typ blev kär i mig och det var ju fel av oss att vara kära och göra äckel saker så såklart så var det MITT fel tänkte jag. Och att jag var så jävla jävla äcklad och chockad att
jag hade haft HANS fucking SN*PP i munnen och typ skulle suga på den tills att det kom fucking äckel sp*rma I MIN MUN 🤮
🤮🤮
Och innan det så trodde jag inte ens att nån gjorde sånt påriktigt så det kändes så jävla o verkligt och äckligt och pinsamt och bara fel fel FEL och att det kändes så jävla tomt inuti mig som att JAG var borta. Och jag har ALDRIG kommit till baka efter det.
Och sen på kvällen eller natten hemma så kommer jag håg att jag låg i min säng med Bella och att jag berättade ALLT till henne. Och jag kommer håg att jag tänkte att jag var ändå glad att jag hade henne för jag skulle aldrig kunna be rätta det till NÅN annan men iallafall Bella skulle inte bli arg på mig för det. Och jag kan inte sluta tänka på det att jag verkligen trodde att ALLA andra skulle bli arga och tycka att det var mitt fel och att jag hade gjort fel så jag KUNDE inte be rätta till NÅN. Och jag bara tänker på OM jag hade sagt det till mamma och pappa direkt den kvällen. Vad hade hänt då? Och tänk om INGET av allt det andra dåliga hade hänt då. Och bara varför varför varför VARFÖR trodde jag på han mera än att jag litade på mamma och pappa? 😭 Och kanske det hade varit skillnaden som hade räddat hela mitt liv så var jag så jävla dum i huvudet så jag trodde på HAN 😭🤮 DET hatar jag migsjälv så JÄVLA mycket för och det känns som jag både svek migsjälv och mamma och pappa föralltid då den kvällen 💔
Och jag har aldrig träffat han efter det så jag har ingen aning ifall han vet att det förstörde ALLT för mig och jag vet inte om han bryr sig. Men jag kan bara inte fatta hur han kan vara samma person som den jag kände från jag var liten och tyckte om OCH så är han den som på ett sätt dödade den riktiga mig. Så jag vet inte om han var snäll egentligen eller ifall allt det var fejk för att han visste att han ville göra nån äckel sak när jag var äldre? Och så har jag så jävla mycket andra minnen från förut när jag var mindre som är med han som jag inte tänkte på DÅ men nu så kan jag inte sluta tänka om han hade några äckel tankar om mig då eller om han VAR påriktigt bara snäll då och att äckel tankarna kom för att jag hade in bjudande kläder och sånt den kvällen.
Det är helt o möjligt att få alla dom tankarna att vara tysta utan dom är i mitt huvud exakt HELATIDEN.
 

Vilka svåra funderingar, förstår verkligen att det är svårt att bara släppa tankarna. Tycker du det fungerar att skriva om det? Alltså att det känns lite lättare att släppa tankarna för stunden just då.

Det spelar ingen roll hur du var klädd eller hur du såg ut. Du var fortfarande ett barn och oavsett om han tyckte du såg mer vuxen ut så visste ju han hur gammal du var. Dessutom har han ännu mer ansvar eftersom han har känt dig sen du var liten och du kände och litade på honom och han utnyttjade det för att få nåt han ville.

Eftersom du kände honom och litade på honom utnyttjade han det genom att säga att du inte fick berätta för dina föräldrar. Det var ett till övergrepp egentligen eftersom det fick dig att må dåligt på ett sätt till. Vilken skitstövel!!!

Jag förstår att du undrar hur han tänkte och kände när du var ännu yngre men där har jag inga bra svar. Har du kunnat få några svar av psykologen på det?
 
Usch, @EmmaFilippa - det är så hemskt att det finns vuxna som gör så mot barn. Og så obeskrivligt orättvist och trist att du råkade ut för en sådan person.

Jag tror att det enda sättet att få svar på alla dina frågor är att polisanmäla honom. Om han då ställs för rätten så måste han svara på hur han tänkte, och kanske kommer det fram om han gjort liknande saker med andra tjejer också. Men det är en tuff process och man är ju inte garanterad att han berättar sanningen för polisen och domaren ens.
Kanske är det något du vill göra nu eller senare som en del av din bearbetning, eller kanske inte. Oavsett så hoppas jag det kan hjälpa att prata om det, så att det så småningom kan ta mindre plats och till slut försvinna ur din hjärna. ❤
 
Älskade Emma :heart Nu är jag pinsam och knäpp, förlåt, men jag tycker att det här är alldeles för viktigt för att inte dela med sig av. Jag vill vara övertydlig, både för dig och för alla som läser det du berättar.

Den enda som gjorde något fel, som lurades, som var dum, som bär skuld, som bröt förtroenden och som förtjänar ditt hat, är den personen.

Att du litade på honom är helt naturligt! Pappa och jag litade på honom så mycket att vi lät honom vara ensam med det värdefullaste vi har! Han var en nära vän till hela familjen, och du var (och är) ett barn som inte ska behöva förstå hur sådana personer manipulerar och lurar både barn och andra vuxna.

Varken jag, pappa eller någon annan vettig vuxen tycker att du gjort något fel alls. Tvärt om! Du är otroligt modig och stark, du är klok och empatisk och omtänksam. Du är mån om att alla runt dig ska må bra, vilket den hemska personen utnyttjade för att du skulle ta på dig skulden som bara är hans att bära. Du har aldrig, aldrig någonsin svikit pappa eller mig :heart

Jag är också tacksam för att du hade Bella att anförtro dig åt :heart Hon var en väldigt klok hund, och jag är helt övertygad om att hon förstod att du behövde hjälp att bära din tunga hemlighet, och att hon var tacksam för att hon fick hjälpa dig med det.
 
Många har sagt det men jag säger det igen: du gjorde inget fel.

Och jag förstår att du inte fattar varför han gjorde det. Det gör inte jag heller. Jag tror inte att någon människa som är vettig i huvudet förstår det. Det är helt obegripligt.

Det spelar ingen roll att du börjat få bröst. Herregud, det hade inte spelat någon roll om du hade VELAT se vuxen eller sexig ut (vilket ju många tonåringar börjar intressera sig för). En normal vuxen hade inte sett dig på det sättet ändå. På samma sätt som barn ser vuxna som vuxna, ser vuxna barn som barn. Och det finns inget sexuellt hos ett barn.
 
@EmmaFilippa Tack för att du delar med dig av dina tankar och känslor!
Du har absolut ingen skuld i detta! :heart
Det är normalt att känna skuld och skam efter något sånt här men det betyder inte att skulden är din. Skulden ligger på kräket som gjorde detta mot dig.
 
@EmmaFilippa Du har inte gjort något fel, inget av det ofattbart hemska som hände dig var ditt fel ❤ Du bär ingen skuld i något av det, även om jag förstår att det känns så.

Du verkar vara en så genuint fin, stark och empatisk person och du är otroligt bra på att uttrycka dina känslor, jag önskar så att du ska komma ut ur det här än starkare och få må bra.
 
Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde få ha telefonen om jag ville skriva ner alla tankar liksom och bara som få ut dom och då skrev jag dethär. Och nu så vill jag bara be rätta det här men förlåt att dethär blir JÄTTE äckligt!! Men det är om den första äckel saken som hände för mig. Och som ni kanske vet så var det vid påsken. Och det var första gången på jätte länge som vi um gicks hemma hos han för det var ju pande min och det. Men ja dethär skrev jag iallafall:
Jag hade blivit frisk från att jag hade haft anorexi och jag var 14 år så jag hade börjat att få som bröst och sånt. Och jag bara kände mig lite som fin och lite mera vuxen liksom så jag hade en crop top som man såg min bh lite men jag tyckte att det var fint bara och att jag såg äldre ut. Men INTE att jag ville se s*xig ut eller nåt sånt utan jag bara kände mig fin.
Men ja sen så hade pappas kompis druckit lite alkohol och då blev han lite som jobbig ibland. Så när vi hade ätit så gick jag till ett annat rum för jag ville hellre kolla på tv än att sitta och lyssna på deras prat.
Och då efter ett tag så kom han och började säga att jag hade blivit så stor och att jag var fin och att jag var så vuxen nu och sånt. Och det var jätte konstigt men jag blev som för virrad och jag tänkte att det nog var konstigt ifall han var kär i mig. Alltså jag trodde att han var KÄR i mig så jävla dum i huvudet var jag.
Och jag undrar så jävla mycket hur han tänkte. Liksom ifall han såg mig som hans kompis barn eller tyckte han att jag var s*xig eller hur tänkte han? Och förlåt för äckel
men HUR kom han på att han ville trycka in sina fingrar i min sn*ppa och att han ville göra med sn*ppen i min mun?
HUR kom han på det ens och VARFÖR? Alltså tänkte han typ Jamen hon har typ kvinno former nu så hon vill säkert göra s*x saker med mig nu. Eller tänkte han typ Nu har jag lurat henne i flera år att jag är en trygg vuxen så nu kan jag nog trycka in min äckel sn*pp i hennes mun. Eller alltså hur fan tänker såna äckel?
Och att han sa att vi inte skulle be rätta det till nån för mamma och pappa skulle bli så ledsna och be svikna om dom visste det. Och jag fattade inte utan jag trodde ju på han och att dom skulle bli arga PÅMIG för att jag hade gjort en äckel sak med PAPPAS KOMPIS. Och jag kommer fort farande håg att jag tänkte typ Vad gjorde jag så att han ville göra det? Jag fattar inte vad jag gjorde men han trodde ju att jag VILLE det.
Alltså jag verkligen påriktigt trodde det så jag fråga satte inte det utan jag BARA fråga satte migsjälv och att jag kände mig så JÄVLA skyldig fast jag inte ens fattade exakt VAD jag hade gjort. Men jag var HELT över tygad att jag hade lurat han att jag ville och att det var nåt o med vetet som inte jag visste själv men att han typ blev kär i mig och det var ju fel av oss att vara kära och göra äckel saker så såklart så var det MITT fel tänkte jag. Och att jag var så jävla jävla äcklad och chockad att
jag hade haft HANS fucking SN*PP i munnen och typ skulle suga på den tills att det kom fucking äckel sp*rma I MIN MUN 🤮
🤮🤮
Och innan det så trodde jag inte ens att nån gjorde sånt påriktigt så det kändes så jävla o verkligt och äckligt och pinsamt och bara fel fel FEL och att det kändes så jävla tomt inuti mig som att JAG var borta. Och jag har ALDRIG kommit till baka efter det.
Och sen på kvällen eller natten hemma så kommer jag håg att jag låg i min säng med Bella och att jag berättade ALLT till henne. Och jag kommer håg att jag tänkte att jag var ändå glad att jag hade henne för jag skulle aldrig kunna be rätta det till NÅN annan men iallafall Bella skulle inte bli arg på mig för det. Och jag kan inte sluta tänka på det att jag verkligen trodde att ALLA andra skulle bli arga och tycka att det var mitt fel och att jag hade gjort fel så jag KUNDE inte be rätta till NÅN. Och jag bara tänker på OM jag hade sagt det till mamma och pappa direkt den kvällen. Vad hade hänt då? Och tänk om INGET av allt det andra dåliga hade hänt då. Och bara varför varför varför VARFÖR trodde jag på han mera än att jag litade på mamma och pappa? 😭 Och kanske det hade varit skillnaden som hade räddat hela mitt liv så var jag så jävla dum i huvudet så jag trodde på HAN 😭🤮 DET hatar jag migsjälv så JÄVLA mycket för och det känns som jag både svek migsjälv och mamma och pappa föralltid då den kvällen 💔
Och jag har aldrig träffat han efter det så jag har ingen aning ifall han vet att det förstörde ALLT för mig och jag vet inte om han bryr sig. Men jag kan bara inte fatta hur han kan vara samma person som den jag kände från jag var liten och tyckte om OCH så är han den som på ett sätt dödade den riktiga mig. Så jag vet inte om han var snäll egentligen eller ifall allt det var fejk för att han visste att han ville göra nån äckel sak när jag var äldre? Och så har jag så jävla mycket andra minnen från förut när jag var mindre som är med han som jag inte tänkte på DÅ men nu så kan jag inte sluta tänka om han hade några äckel tankar om mig då eller om han VAR påriktigt bara snäll då och att äckel tankarna kom för att jag hade in bjudande kläder och sånt den kvällen.
Det är helt o möjligt att få alla dom tankarna att vara tysta utan dom är i mitt huvud exakt HELATIDEN.
Jag är så ledsen att du ska ha behövt genomlida detta, det vet du! ❤️
Du ska inte känna dig korkad som trodde på honom. Sådana typer är mästare på att manipulera folk. Och i den åldern är det ju mycket så att man gör vad vuxna säger. Så det är självklart att du eller andra unga reagerar som du gjorde. Man är inte korkad eller så för att man tror på såna personer som är mästare på att ljuga och manipulera.
Och inget av det som skett är ditt fel! Det är bara den vuxna som begick brott och sedan fått dig att vara tyst som gjort väldigt, väldigt fel och skadat ett ”barn”.
Och tyvärr är det många som håller tyst om vad de utsätts för i liknande situationer. De blir också tillsagda att de kommer råka illa ut eller så skäms de för mkt.
Men det är inget att skämmas för! För du har inte gjort fel! Och ingen tycker du är sämre/dålig/äcklig. Du är lika fin och älskvärd som innan. Och vi är många som tycker mycket om dig!❤️
Jag förstår att du känner ilska. Och jag hoppas du kan vrida den mot honom och inte dig själv. Fattar att det är svårt. Men hoppas ändå det blir så! ❤️
 
Du gjorde verkligen inget fel. Inte det minsta. Såna där jäkla äckel är mästare på att lura folk. De lurar alla och att lura ett barn gör de utan att blinka.

Du är modig som vågar berätta. Att offer törs berätta är så viktigt, både för offret och för framtidens offer, kanske, kanske kan det leda till att något av äcklen åker fast och får sona vad de utsatt ett barn för.
Du är en fantastisk tjej tycker jag, så tänker, funderar och försöker ditt allra bästa. Du ska inte skämmas, du är inte äcklig. Det är han som är störd, äcklig och ska skämmas.
 
Det är inte den som råkar illa ut som är skyldig till något.
Den som gör fel är den som har all skuld.

Vuxna är vuxna och barn är barn.

Ingen vuxen ser en 14-åring som något annat än ett barn, oberoende av vilka kläder 14-åringen har på sig. Det kan du lita på.
 
@EmmaFilippa du har inte gjort något fel. Han har gjort fel. Han var vuxen och som vuxen har man massa skyldigheter bland annat att inte manipulera och lura oskyldiga barn. Det spelar ingen roll vad ett barn har på sig för kläder, vad ett barn gör eller säger i dessa fallen. Den som är vuxen förstår konsekvenserna av det man gör och har hela ansvaret. Det är aldrig offrets fel.
 
Har precis som du varit med om liknande (dock inte riktigt lika mycket som du men fullt tillräckligt!) när jag var tonåring av min barndomsväns far och tillika min fars kompis. Och det är varken du eller jag som gjort något fel utan det är dessa äckliga as till karljävlar som gjort nått så oerhört fel! Jag anmälde det här aset. Det var jobbigt första tiden och har absolut påverkat mig, idag när jag ser honom kan jag snarare skratta för mig själv att den där han har är inte mycket att komma med och att han är ett litet äckel det lille gubbaset (som dessutom är psykopat).
 
Fina Emma. Din berättelse är unik. Men det du råkat ut för har hänt så många barn så många gånger att man bara vill skrika rakt ut. Äldre person tar tillfället i akt att tillfredställa sig. Lurar sitt offer att hålla tyst, med hot om våld eller genom att säga att föräldrarna blir ledsna. Skyller på att offret frestat. Får offret att tvivla på sina känslor. Det händer om och om igen.

Du har inte gjort något fel. Den här mannen och den andra som utnyttjade dig, dem är det okej att vara jättejättearg på. Det finns inga ursäkter för vad de har gjort. Bär ditt huvud högt!

EDIT och att många har råkat ut för det skriver jag förstås absolut inte för att förringa din upplevelse. Utan för att understryka att det är väldigt svårt för ett barn att komma undan en vuxen som manipulerar och att det är vanligt att tänka att det är ens eget fel.
 
Senast ändrad:
Allra finaste Emma. Du är så oerhört klok och välformulerad!
Jag tror att det är jättebra att du skriver ner allt du behöver få ur dig, så som du gjorde här. Du kanske inte ens behöver publicera det, om du inte gärna vill. Det viktiga är att du får ur dig orden.
Av alla dina tankar just nu, som du satt ord på här på dagbokssidan, kan man förstå att du är i en väldigt tuff period av din bearbetning av det du har varit med om. Du har öppnat dörren till det rum som tidigare var stängt och igenbommat, för att du inte var redo att börja bearbeta det. Men nu pyser det ut sakta men säkert.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det snart ska börja kännas lättare för dig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 457
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp