Kaos (Ulvlek)

Madalitso

Trådstartare
Entropin säger att universum strävar mot oordning. Det gör också vissa LLs och lekarna blir allt mer kaos. Onda och goda fortsätter kämpa mot varandra, men frågan är om inte LL är det verkliga hotet :angel:

LL: Madalitso
Ständigt bihang: Derring-Do

Deltagare:
1. Hedinn
2. Heffaklumpen
3. cirkus
4. Qitis
5. LenaH
6. QueenLilith
7. Elo
8. Yem
9. Klara
10. karamell
11. Paddington
12. fio

Rollista:
Goda
Onda



Vinstvillkor:

  • Goda vinner när alla onda är döda
  • Onda vinner när lyan är fler än goda

Regler!
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det) och ni får inte hinta om er egen roll. Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation. Hintförbudet omfattar även att om man (exempelvis genom sia) får reda på att en viss roll är med i leken får man inte skvallra om den rollen i tråden.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Madalitso röstar på Derring-Do". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknas den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget).
Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst inklusive motivering så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

*För att underlätta för LL ska röstlistan hållas uppdaterad.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och annan färg. Ni får inte kommentera (eller kommunicera via reaktionsknapparna) på något sätt som påverkar leken.
Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

DagDL 21.30
NattDL 9.00

Första DagDL imorgon (torsdag)
 
Har hittat hit med :D kommer nog lägga en tidig röst då jag är borta på em/kväll på träning så jag inte missar DL. (har redan skrivit det i andra tråden, men tänker lika bra att vara övertydlig :rofl:)
 
Ingen obligatorisk fråga och alla hintar är fullständigt förbjudna. Alltså nääää vad är detta 🙈

Får gå på enbart magkänsla leken igenom. Underbaaaart 😂
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 350
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp