Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag orkar inte. Alltså jag är så sliten ända in i själen, varje gång telefonen plingar till får jag stresspåslag för jag tänker att nu har det hänt nånting igen.

Har inte orkat skriva så mycket om det här på Buke för jag orkar verkligen inte ha 100 människors input på vår situation som den ser ut just nu och får redan som det är 30 goda råd om dagen av stallkamrater (som såklart menar väl) men det blir att veterinärers utlåtanden och hovslagares kompetens sågas till höger och vänster och det blir liksom inte hjälpsamt, även om det är avsikten. Men det ska ju vara kul att ha häst, fast just nu känns det som en ständigt pågående mardröm. Jag älskar ju min häst, men... fy-faan vad han gör livet surt just nu. Han har haft boxvila med sjukhage till och från sedan början av Juli och är nu helt rabiat (förklarligt såklart, han är två). Förra veckan bröt han sig ut ur sin sjukhage och var ute och sprang på vägarna, bävrade bort ett gips om dagen och till slut gav jag upp, gjorde en egen variant med hoofstuff + hoofputty, vetwrap, tensoplast + en jävla massa silvertejp. Sen fick han gå ut i hage med två gamla ponnygubbar. Detta hemmabygge håller sådär och måste bytas varje dag, men nu har han ledsnat totalt och det går inte längre att lyfta hovarna på honom. Han skuttar runt, sidotacklas eller helt enkelt vägrar lyfta på foten. Han har varit knepig med framhovarna jämt, men nu vägrar han även lyfta bakhovarna. Och jag har så JÄVLA ont i ryggen så när han vevar till ilar det av smärta och jag vill bara vråla rakt ut.

Behöver egentligen bara få ur mig all jävla frustration som byggts upp (och som är till absolut ingen nytta), all ångest jag går runt och bär på... Nej, det kommer kanske inte funka med lösdrift för oss, men jag vill ge det en ärlig chans och åtminstone fram till årsskiftet innan jag fattar några beslut. Kan ju hända att vi haft maximal otur, och vädret har ju verkligen inte varit på vår sida i sommar precis. Dessutom har han redan flyttat två gånger i min ägo och jag vill verkligen undvika en till flytt om det går.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
  • Artikel
Dagbok Min första dagbokstråd! Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint...
Svar
19
· Visningar
2 067
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp