Livet är kaos.

Jag träffar kaoskillar.

Senaste är alkoholist och så himla lik mig.
Han har nu råkat ut för hemfridsbrott och är hotad av pundare (han gör inte sånt själv dock)

Jag vet ärligt talat inte vars jag ska ta vägen eller vem jag ska prata med.
Har åtminstone frågat om jag kan lämna mitt betalkort hos en kompis.

Uppskattar era svar, kommer troligen radera hela tråden sen dock.
 
Senast ändrad:

Fina du! ❤
Prata är sjukt jobbigt i början, men det behövs för att du ska kunna komma vidare

Ja, jag avskyr ju att gråta inför folk bara. V
Vet inte riktigt hur kbt egentligen går till.

Jag satt bara och grät mestadels hela tiden.
Hon tyckte jag verkade "orolig".
 
Ja, jag avskyr ju att gråta inför folk bara. V
Vet inte riktigt hur kbt egentligen går till.

Jag satt bara och grät mestadels hela tiden.
Hon tyckte jag verkade "orolig".
Kanske du behöver annan terapi än KBT?
Någon som hjälper dig reda ut ditt kaos och dina relationer. Och få hjälp med alkoholen.

Det är tufft att gråta inför andra, svårt, men ibland är det värt det.
 
Jag hatar ju att prata om allt.
Det är så himla mycket, och jag gråter bara...
Trycker ifrån 4 år.


Det är jobbigt att prata och öppna upp för sånt som varit instängt och bortryckt länge. Du kanske behöver få ut de där tårarna först, hur rövigt det än är så måste man ju börja någonstans för att det ska kunna bli bättre❤️

En professionell kan ge dig verktyg hur du ska hantera allt på ett annat sätt än vad kanske vänner kan, även om inte vänner ska underskattas. Skönt att du har förtroende att berätta för din vandringskompis❤️
 
Ja, jag avskyr ju att gråta inför folk bara. V
Vet inte riktigt hur kbt egentligen går till.

Jag satt bara och grät mestadels hela tiden.
Hon tyckte jag verkade "orolig".

Jag gråter också direkt när jag ska prata om jobbiga saker, inte något gulligt gråt utan hulkar och hyperventilerar nästan, kan definitivt inte prata just då. Men jag tycker ändå att det har funkat bra att gå och prata med psykolog, sa från början att jag har lätt att gråta och att det inte alltid är så stort som det verkar. Annars känns det alltid som att folk drar på så stora växlar bara för att man gråter.

Men förstår att det känns skitjobbigt, vill bara säga att det kan funka även om man är en gråtare 💞

I övrigt så vill jag vara råda dig att inte låna ut några pengar till killen hur viktigt han än säger att det är och att han ska betala tillbaka dom, du kommer aldrig se dom pengarna igen. Lämna över din bankdosa och ta tillfälligt bort Bank-id i telefonen om du känner att du blir pressad och det är svårt att säga nej. Det är han som ska lösa det här, det är inte ditt ansvar ❤️
 
Det är jobbigt att prata och öppna upp för sånt som varit instängt och bortryckt länge. Du kanske behöver få ut de där tårarna först, hur rövigt det än är så måste man ju börja någonstans för att det ska kunna bli bättre❤️

En professionell kan ge dig verktyg hur du ska hantera allt på ett annat sätt än vad kanske vänner kan, även om inte vänner ska underskattas. Skönt att du har förtroende att berätta för din vandringskompis❤️

Jag gråter också direkt när jag ska prata om jobbiga saker, inte något gulligt gråt utan hulkar och hyperventilerar nästan, kan definitivt inte prata just då. Men jag tycker ändå att det har funkat bra att gå och prata med psykolog, sa från början att jag har lätt att gråta och att det inte alltid är så stort som det verkar. Annars känns det alltid som att folk drar på så stora växlar bara för att man gråter.

Men förstår att det känns skitjobbigt, vill bara säga att det kan funka även om man är en gråtare 💞

I övrigt så vill jag vara råda dig att inte låna ut några pengar till killen hur viktigt han än säger att det är och att han ska betala tillbaka dom, du kommer aldrig se dom pengarna igen. Lämna över din bankdosa och ta tillfälligt bort Bank-id i telefonen om du känner att du blir pressad och det är svårt att säga nej. Det är han som ska lösa det här, det är inte ditt ansvar ❤️

Exakt så. Jag får inte fram ett ord. Men det är ju också så himla mycket gegga i mitt liv..

Lånar absolut inte ut utan att få swish innan, det misstaget har jag gjort innan!
 
Exakt så. Jag får inte fram ett ord. Men det är ju också så himla mycket gegga i mitt liv..

Lånar absolut inte ut utan att få swish innan, det misstaget har jag gjort innan!

Jag har inte gått i KBT utan vanlig samtalsterapi så kanske är annorlunda men min psykolog brukar alltid lägga upp det så att vi pratar om allmänna saker först så att man slappnar av lite, sen kan man gå in på djupare saker (= gråta) och sen tillbaka till lättare saker. Gråter ju ändå men skulle vara helt övermäktigt att gråta hela timmen så jag tycker det är ett bra upplägg.
 
Gråter också när jag ska prata om jobbiga saker, inför chefen, kollegor, you name it 🙄 Kan inte hjälpa det men önskar jag kunde. Men det är ändå oftast skönt efteråt!

Ta hand om dig 🤗
 
Jag hatar ju att prata om allt.
Det är så himla mycket, och jag gråter bara...
Trycker ifrån 4 år.
Det är väl kanske tyvärr därför det blir så kaosigt, för att du försöker undvika det smärtsamma.
Det är nog så att du måste tänka på, prata om och känna det jobbiga för att kunna släppa det och må bättre.

Jag fattar att det är så himla läskigt, jobbigt etc att prata om det öht. Och än mer inför någon främmande.
Men de har utbildning i att hjälpa dig hitta problemen och prata om dem. Om du inte vet var du ska börja eller säga kan du bara inleda med det. Liksom ”Jag mår skit. Men jag vet inte vad jag ska säga/varför/hur/tycker det är läskigt”.
Och att folk grinar är väldigt vanligt!
Och det kan t.o.m. kännas skönt efter.

Du är så värd att må bra! Du verkar ju vara världens gulligaste! Ta hand om dig själv och tillåt dig må bättre! ❤️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: SaraXX
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 409
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 476
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 829
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp