Status
Stängd för vidare inlägg.
Har semester om en vecka och i veckan skulle jag börja lära upp min kollega i posten (hon hjälper mig redan i städet)

Det har varit kaos.
Det slutade med att hon blev jättestressad, och inte ville vara med på upplärning idag...

Detta innebär att jag måste lära upp två stycken nya personer i posten nästa vecka, en för inkommande post och en för utgående.

Jag erbjöd mig att komma in och göra posten trots min semester, om jag fick behålla mina semesterdagar samt fått fullt betalt, men det blev visst för besvärligt.

Nu hoppas jag de nya är lättlärda och vill lära sig, annars kommer det aldrig funka!


Ovanpå detta kan vi lägga på ångest, ångest över att jag inte hade en lika rolig midsommar som alla andra på instagram, att ingen av mina tidigare killar vill veta av mig efter mitt provsvar osv osv.
 
Senast ändrad:

Men @pepp :)

1. Posten är inte ditt problem utan din arbetsgivares. Lär upp kollegorna så gott du kan, släpp det sedan och ta en välförtjänst semester.
2. För det första säger inte instagram alltid sanningen och för det andra så är man inte misslyckad för att man hade en tråkig midsommar. Jag hade också en rätt trist midsommar men det kommer fler år.
3. Äsch, killarnas förlust. Det finns fler av dem också!
 
Men @pepp :)

1. Posten är inte ditt problem utan din arbetsgivares. Lär upp kollegorna så gott du kan, släpp det sedan och ta en välförtjänst semester.
2. För det första säger inte instagram alltid sanningen och för det andra så är man inte misslyckad för att man hade en tråkig midsommar. Jag hade också en rätt trist midsommar men det kommer fler år.
3. Äsch, killarnas förlust. Det finns fler av dem också!

1. Jag vet ju det. Men det gäller läkarjournaler osv så får inte gärna bli fel... :/
2. Försöker undvika instagram på högtider, men svårt att låta bli....

Vi har en 4:a nu också.
Har ju haft mycket ångest, ville inte följa med bästis på midsommarfest i en stuga då jag bara skulle känna mig bortkommen.

Nu har det blivit komplicerat, hon vill inte ens ta en promenad på söndag och prata :(
 
1. Jag vet ju det. Men det gäller läkarjournaler osv så får inte gärna bli fel... :/
2. Försöker undvika instagram på högtider, men svårt att låta bli....

Vi har en 4:a nu också.
Har ju haft mycket ångest, ville inte följa med bästis på midsommarfest i en stuga då jag bara skulle känna mig bortkommen.

Nu har det blivit komplicerat, hon vill inte ens ta en promenad på söndag och prata :(
1. Det är fortfarande din chefs ansvar. Det är därför chefen har högre lön än du.

2. Förstår - det är mycket press kring högtider, särskilt midsommar faktiskt tycker jag. Försök att inte låta ditt midsommarfirande bli en kvalitetsmätare för ditt liv. Hur du firar midsommar säger inget om dig som person.

Killarna - förstår att det känns himla trist. Det kommer komma nya.

Så jobbigt med din kompis. Du kanske kan skriva ett mejl eller sms och förklara det som blev fel?

Hoppas för din egen skull att du låter bli alkoholen. Den har en tendens att göra att man mår ännu sämre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Mina vänner alltså 😍😍
32231
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 294
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp