Kaprifol-Normalt?

Fodong

Trådstartare
Är det normalt att kaprifol vissnar framåt sensommaren och ser ut att vara död? För det hände förra sensommaren, men den satte blad och blom precis som den skulle i våras.
Nu har den "vissnat" igen. Den ser död ut och bladen är helt bruna och vissna.
 
Sv: Kaprifol-Normalt?

Vilken sorts kaprifol är det, Lonicera caprifolium eller Lonicera periclymenum? Om det är den förra sa brukar den inte se sa kul ut pa sensommaren, medan den senare borde vara grön och fin. Har plantan fatt vatten som den behöver under sommaren?
 
Sv: Kaprifol-Normalt?

Vilken sorts kaprifol är det, Lonicera caprifolium eller Lonicera periclymenum? Om det är den förra sa brukar den inte se sa kul ut pa sensommaren, medan den senare borde vara grön och fin. Har plantan fatt vatten som den behöver under sommaren?

Har ingen aning vilken sort det är, den stod där när jag flyttade in. Hur vet jag?
Den får aldrig särskilt mycket vatten, men verkar klara sig bra trots det, ända tills den vissnar på sensommaren. Ändå har jag försökt att vattna tidigare höstar, men det har inte gjort någon skillnad.
 
Sv: Kaprifol-Normalt?

De ser olika ut och blommar olika tider. Caprifolium har ljusare gröna blad, orangeröda bär och blommar tidigt. Periclymenum (vildkaprifol) har mörkgröna blad, mörkröda bär som känns lite klibbiga när man tar pa dem och blommar senare. Dessutom ser bladen lite olika ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 012
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 292
Senast: Klara
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp