Bukefalos 27 år!

Kapson för longering

S

sanwan

Jag är på jakt efter en enkel och billig kapson för longering... Både Hööks och Börjes har ju sådana i nylon, är det någon som provat dem?
Hästen är inte stark eller "bråkig" men har en förmåga att flyta iväg utåt ibland så jag vill att den ska ligga stilla över nosen.

S

sanwan

Är det bara jag som är så gammaldags att jag longerar, och dessutom helst i kapson?!

S

Sesselja

Jag har provat den i nylon från Hööks och jag tyckte att den var bra. Kommer inte ihåg vad den kostar, men billig är den.

S

Sunnan

Väl en i läder

de i nylon/ konstmateriel är så ostabila och glidiga/ skaviga tycker jag

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 562
Senast: Bri
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 357
Senast: Araminta
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 152
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
2 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vad väljer ni att höra först?