Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Kapson för longering

S

sanwan

Jag är på jakt efter en enkel och billig kapson för longering... Både Hööks och Börjes har ju sådana i nylon, är det någon som provat dem?
Hästen är inte stark eller "bråkig" men har en förmåga att flyta iväg utåt ibland så jag vill att den ska ligga stilla över nosen.

S

sanwan

Är det bara jag som är så gammaldags att jag longerar, och dessutom helst i kapson?!

S

Sesselja

Jag har provat den i nylon från Hööks och jag tyckte att den var bra. Kommer inte ihåg vad den kostar, men billig är den.

S

Sunnan

Väl en i läder

de i nylon/ konstmateriel är så ostabila och glidiga/ skaviga tycker jag

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6490 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 039
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
560
Hundavel&Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
Svar
14
· Visningar
1 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021
  • Shettistråden!

Omröstningar