Karaktärsdrag

Jag chockade en väninna en gång. Hon var alltid negativ och klagade på allt. Jag hade alltid försökt uppmuntra, lösa, förklara etc och vara positiv. En dag orkade jag inte det längre och började hålla med henne istället. "Hu, så hemskt allt var." Då blev det tyst. :D Jag insåg att hon dränerade mig och att jag inte behövde denna skur av negativism. Försöker i möjligaste mån undvika människor med negativt grundläge numera.
Det kanske är så man ska göra!
Istället för att komma med förslag, lösningar och pepp bara krasst konstatera att ja livet är förjävligt.
 
Jag chockade en väninna en gång. Hon var alltid negativ och klagade på allt. Jag hade alltid försökt uppmuntra, lösa, förklara etc och vara positiv. En dag orkade jag inte det längre och började hålla med henne istället. "Hu, så hemskt allt var." Då blev det tyst. :D Jag insåg att hon dränerade mig och att jag inte behövde denna skur av negativism. Försöker i möjligaste mån undvika människor med negativt grundläge numera.
:laugh:

Ska testa det nästa gång!
 
Jag börjar med mig själv som sig bör.

Jag är väldigt otålig. Har svårt för att vänta på personer, besked eller vad som helst. Jag vill att saker ska ske NU. Hatar sådant som "du ska få en överraskning när du kommer hem", antingen säger man inget till mig innan eller så berättar man vad det är, kan nästan bli arg ibland :eek:

Jag är lat. Jag hatar detta hos mig själv, städning, disk, jobb - allt läggs på hög tills jag blir tvungen att ta tag i det. Däremot är jag osäker på hur stor del i detta som kommer från min depression, det förvärrar säkert men jag tror ändå det är ett karaktärsdrag. Däremot kan jag vara väldigt effektiv och "på" om det är något som intresserar mig så jag antar att det är selektivt.

Jag kan ibland vara lite elak när jag ska vara rolig. Det kommer från jargongen i mitt umgänge när jag var yngre tror jag där det var väldigt vanligt att göra sig rolig på varandras bekostnad. Till en viss gräns är det ju roligt men det gäller att inte passera den om man inte vill göra någon ledsen. Det här är en fruktansvärd egenskap som jag tack och lov nästan jobbat bort helt hos mig själv.
 
Hos andra har jag väldigt svårt för gnälliga och hjälplösa personer som ber om råd och hjälp men inget duger. Det kommer alla möjliga bortförklaringar och ändringar till varför inget kan göras åt deras hopplösa situation. Om du inte tänker ta åt dig alls av vad folk säger när DU ber om hjälp - fråga inte!
 
Jag börjar med mig själv som sig bör.

Jag är väldigt otålig. Har svårt för att vänta på personer, besked eller vad som helst. Jag vill att saker ska ske NU. Hatar sådant som "du ska få en överraskning när du kommer hem", antingen säger man inget till mig innan eller så berättar man vad det är, kan nästan bli arg ibland :eek:

Jag är lat. Jag hatar detta hos mig själv, städning, disk, jobb - allt läggs på hög tills jag blir tvungen att ta tag i det. Däremot är jag osäker på hur stor del i detta som kommer från min depression, det förvärrar säkert men jag tror ändå det är ett karaktärsdrag. Däremot kan jag vara väldigt effektiv och "på" om det är något som intresserar mig så jag antar att det är selektivt.

Jag kan ibland vara lite elak när jag ska vara rolig. Det kommer från jargongen i mitt umgänge när jag var yngre tror jag där det var väldigt vanligt att göra sig rolig på varandras bekostnad. Till en viss gräns är det ju roligt men det gäller att inte passera den om man inte vill göra någon ledsen. Det här är en fruktansvärd egenskap som jag tack och lov nästan jobbat bort helt hos mig själv.
Åh vad jag känner igen mej
 
Ja, mig själv då.

Jag stör mig på att jag är så rädd för att ta plats, och vara obekväm. Eller ja, jag har jättesvårt för obekväma situationer överlag.

Jag stör mig även på att jag är så ambitionslös. Jag vet att jag inte är superbegåvad, men ändå tillräckligt för att det skulle gå att "göra något av" om jag bara hade ett driv.

Att jag pratar (för) mycket. Ibland bara babblar jag på. :o

Vad jag gillar då.
Att jag pratar mycket. Det är ibland en bra sak också. Har sällan problem att skapa en första kontakt med folk.

Att jag har långt tålamod. Vissa dagar känner jag att jag skulle kunna arbeta hela dagen med att lösa upp knutar t.ex.

Jag känner även att jag har åtminstone en helt okej förmåga att sätta mig in i andras situation, och få en förståelse för den. Ibland kan det vara lite av en nackdel, t.ex. när jag vill vara arg på någon/något, så blir det svårt när jag får en förklaring och ser det från andra hållet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
252
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
320
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 164
Senast: Lea88
·
  • Artikel
Hästnyheter Hela sadelkammaren tömdes hos Sverker Torstensson förra veckan. Bland annat försvann tolv sadlar, ridstövlar, träns och täcken till ett...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp