Karaktärsdrag

Sleepy

Trådstartare
Vilka karaktärsdrag uppskattar du resp har svårt för, hos dig själv eller andra?
 
Jag har svårt för personer som är för lika mig själv :cautious:
Så det finns en del karaktärsdrag hos dig själv du skulle vilja slipa lite på? 😁

Själv trivs jag bäst ihop med de med karaktärsdrag som liknar mina egna, men jag har med åren även utvecklat andra sidor hos mig själv, tex tålamod, som gör det lättare att fungera med en del andra.
 
Så det finns en del karaktärsdrag hos dig själv du skulle vilja slipa lite på? 😁

Själv trivs jag bäst ihop med de med karaktärsdrag som liknar mina egna, men jag har med åren även utvecklat andra sidor hos mig själv, tex tålamod, som gör det lättare att fungera med en del andra.

Nja. Det finns givetvis sidor jag är mindre förtjust o hos mig själv. Men i samspel med andra så upplever jag att det handlar mer om att komplettera varandra, snarare än att likna varandra. Jag kan tex ha svårt med att ta initiativ och att komma igång. Jag umgås uteslutande med väldigt aktiva och påhittiga personer. Vi kompletterar varandra: de triggar igång mig och jag fungerar lite lugnande/bromsande på dem. Win-win. Med två initiativlösa personer så blir liksom inget gjort :D
 
Nja. Det finns givetvis sidor jag är mindre förtjust o hos mig själv. Men i samspel med andra så upplever jag att det handlar mer om att komplettera varandra, snarare än att likna varandra. Jag kan tex ha svårt med att ta initiativ och att komma igång. Jag umgås uteslutande med väldigt aktiva och påhittiga personer. Vi kompletterar varandra: de triggar igång mig och jag fungerar lite lugnande/bromsande på dem. Win-win. Med två initiativlösa personer så blir liksom inget gjort :D
Aha, ja det kan ju fungera. Jag har agerat draglok förr, men det har jag slutat med; det blir för tungt i längden - även då att bli bromsad. Det är befriande för mig när den andre parten är som mig och vi kan turas om att dra och att ingen hindrar min framfart.😁
 
Jag har svårt för personer som är för lika mig själv :cautious:
Modigt svar!
Ledande roll på jobbet, så jag har fått göra en DISC analys. Jag är extrovert skinande gul och röd. Och jag ogillar pladdrande människor som bara är intresserade av sig själva dessutom inte har något roligt att berätta. De vill bara höra sin egna röst--likt mig:o . Tränar på att inte vara sån, utan försöka hålla klaffen även om det sitter en gäng tystlåtna människor och en rätt pressad /krystad stämning vid bordet. Är det någon pladderjöns som vill prata om allt och inget -sitter jag hellre vid datorn och äter själv. (jag får ju så mycket konkurrens
29725
)
Människor som sitter knäpptysta på möten - men vid lunchbordet stöddar upp sig och skall minsann inte gå med på det som sas vid mötet är sååååå jobbiga. Likaså människor man får drrrraa ut ord i munnen på eller tycker man ska ha telepatiska förmågor (du borde ha förstått /gjort).
Samma egenskap jag ogillar hos mig själv gillar jag - och det är att jag kan underhålla. Det brukar ofta bli trevligt vid mina bord och möter jag nya människor, tycker jag att det känns som om jag är väldigt uppskattad och brukar få till bra samtal runt bordet.
Ni som har svarat i tråden: tycker Ni är lite fattiga då det gäller att granska era negativa sidor...…...
 
Hos mig själv ogillar jag min vana att skjuta upp exakt allt till sista stund, det är som att det är fysiskt omöjligt för mig att göra något innan jag absolut måste, jag arbetar helt enkelt bäst under press. Mitt ständiga förbättringsområde på alla medarbetarsamtal. Jag ogillar också min oförmåga att fatta beslut, velar fram och tillbaka i åratal och tar aldrig tag i någonting. Tyvärr är min sambo likadan vilket leder till att vi har en ständigt pågående diskussion kring hur och var vi vill bo som växlar mellan lägenhet i centrala Göteborg och hus så långt ut på landet att tystnaden är total och vi kommer aldrig någonsin närmare en lösning.

Karaktärsdrag jag gillar hos mig själv är att jag är bra på att skapa relationer även om det tar lite tid för mig att göra det.

Hos andra har jag väldigt svårt för de som pratar i ett utan att ha något att säga, om de inte berättar saker på ett roligt sätt. Jag har också svårt för personer som stressar upp sig för minsta lilla och drar med sig andra i det. Jag uppskattar däremot personer som står upp för sig själva och andra på ett sätt som jag ofta önskar att jag själv gjorde.
 
Modigt svar!
Ledande roll på jobbet, så jag har fått göra en DISC analys. Jag är extrovert skinande gul och röd. Och jag ogillar pladdrande människor som bara är intresserade av sig själva dessutom inte har något roligt att berätta. De vill bara höra sin egna röst--likt mig:o . Tränar på att inte vara sån, utan försöka hålla klaffen även om det sitter en gäng tystlåtna människor och en rätt pressad /krystad stämning vid bordet. Är det någon pladderjöns som vill prata om allt och inget -sitter jag hellre vid datorn och äter själv. (jag får ju så mycket konkurrens Visa bifogad fil 29725 )
Människor som sitter knäpptysta på möten - men vid lunchbordet stöddar upp sig och skall minsann inte gå med på det som sas vid mötet är sååååå jobbiga. Likaså människor man får drrrraa ut ord i munnen på eller tycker man ska ha telepatiska förmågor (du borde ha förstått /gjort).
Samma egenskap jag ogillar hos mig själv gillar jag - och det är att jag kan underhålla. Det brukar ofta bli trevligt vid mina bord och möter jag nya människor, tycker jag att det känns som om jag är väldigt uppskattad och brukar få till bra samtal runt bordet.
Ni som har svarat i tråden: tycker Ni är lite fattiga då det gäller att granska era negativa sidor...…...

Lite fattiga? Det tycker jag du kan lägga på din egen lista över egenskaper. Lite trist människosyn.
 
Jag ogillar också min oförmåga att fatta beslut, velar fram och tillbaka i åratal och tar aldrig tag i någonting. Tyvärr är min sambo likadan vilket leder till att vi har en ständigt pågående diskussion kring hur och var vi vill bo som växlar mellan lägenhet i centrala Göteborg och hus så långt ut på landet att tystnaden är total och vi kommer aldrig någonsin närmare en lösning.
Sommarställe, kanske? Det bästa av båda världar.
 
Vilka karaktärsdrag uppskattar du resp har svårt för, hos dig själv eller andra?

Jag blir vansinnig på människor som är passiv-aggressiva. Min mamma var sådan och min mormor hade det förfinat till proffsnivå, komplett med en välstickad offerkofta :meh: Nu älskar jag dem båda och de hade naturligtvis andra sidor också men just det där är enormt provocerande för mig.

Jag har egentligen inga problem med mina karaktärsdrag, jag har accepterat mig själv. The good, the bad and the ugly liksom :D Sedan har jag blivit bättre med åren på att hantera de delar av mig själv som är jobbiga för omgivningen som min korta stubin, rätt heta humör och brist på tålamod... :angel: :p
 
Jag har svårt för personer som är för lika mig själv :cautious:
Samma här! :rofl:
Tex så kan jag vara (för) envis, och det gillar jag inte för mycket av hos andra heller :cautious::p Men det har dock hjälpt mig att förstå hur det kan vara irriterande och så att jag försöker jobba på det och bli lite mera "lagom".

Jag älskar min syster men hon och jag kan vara lite för lika varandra, vi vill gärna få sista ordet i våra "diskussioner" - som inte alltid slutar så bra :angel: Jag är även lite lik pappa, och det gillar jag inte alltid heller :p
 
Personer som bara måste säga något på ett möte oavsett om de har något värdefullt att säga eller inte. Sätter man flera med den egenskapen i ett möte blir det lätt rundgång.

Har själv sådana tendenser men med medvetenhet kommer också möjligheten att stävja impulsen. Ett problem är att andra tycker jag tar för lite plats istället och måste breda ut det.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
248
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
317
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 161
Senast: Lea88
·
  • Artikel
Hästnyheter Hela sadelkammaren tömdes hos Sverker Torstensson förra veckan. Bland annat försvann tolv sadlar, ridstövlar, träns och täcken till ett...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp