Karaktärsdrag

Lite fattiga? Det tycker jag du kan lägga på din egen lista över egenskaper. Lite trist människosyn.
Sorry uttryckte mig oklart. De som svarat innan har bara informerat om vad man ogillar hos andra och inte analyserat sig själv.Personlig utveckling handlar om att bli medveten om sina svaga sidor och stärka dem. Lika viktigt är det att veta sina starka sidor och använda sig utav dom. Att bara se fel hos andra och vara medveten om andras "olater" och inte vilja se sina egna...är att bidra lite fattigt i ett spännande ämne tycker jag.
 
Jag är tyvärr både lite passivt-aggressiv och konflikträdd vilket inte alls är en bra kombination. Jag kan liksom gå och störa mig på saker och vara sur och irriterad utan att säga det till den det berör. Sjukt ocharmig egenskap men jag är i alla fall medveten om den :angel: och som tur är är det här karaktärsdraget inte lika starkt i jobbsammanhang som det är privat.
 
Sorry uttryckte mig oklart. De som svarat innan har bara informerat om vad man ogillar hos andra och inte analyserat sig själv.Personlig utveckling handlar om att bli medveten om sina svaga sidor och stärka dem. Lika viktigt är det att veta sina starka sidor och använda sig utav dom. Att bara se fel hos andra och vara medveten om andras "olater" och inte vilja se sina egna...är att bidra lite fattigt i ett spännande ämne tycker jag.

Tycker du personlig utveckling är något man kan kräva av andra?
 
Som ts har jag inga förväntningar på att alla ska rapportera alla sina sidor, så seriöst är det inte tänkt.
 
Jag är konflikträdd och väldigt medveten om det. Det är en egenskap som har hindrat mig i mycket, och hindrar mig, eftersom jag inte alltid kan vara så rak som jag vill vara. Dock så har jag en gräns när jag inte kan ta mer "skit" och blir då fly förbannad och det kan ju ge en del förvånade miner- eftersom jag alltid anses så lugn och "aldrig blir arg" Inte så bra egenskap kanske.

Jag har lärt mig leva med det och tycker ändå det funkar - de där förvånade minerna kan vara lite underhållande också - i alla fall när man ser i backspegeln. Numera kan jag (ofta i alla fall ) vara rak när jag känner att jag behöver vara det. Men ofta behövs det inte - man behöver inte yttra sin åsikt till höger och vänster utan man kan också hålla den för sig själv.

Annars har jag svårt för folk som är för "på" , alltså väldigt nyfikna, ställer 1000 frågor, berättar alldeles för mycket detaljer om sin familj etc . Jag vill gärna vara lite ifred och trivs med människor som också är så.

För mig finns ingen pinsam tystnad.
 
Jag har egentligen inga problem med mina karaktärsdrag, jag har accepterat mig själv. The good, the bad and the ugly liksom :D Sedan har jag blivit bättre med åren på att hantera de delar av mig själv som är jobbiga för omgivningen som min korta stubin, rätt heta humör och brist på tålamod... :angel: :p
Ja vissa saker får en ju förfina lite för att kunna interagera bättre med omgivningen. :p Jag är otroligt lösningsfokuserad, vilket gör att jag lyssnar dåligt ibland och hoppar direkt på lösningen fast den andre kanske mest ville prata av sig. Sånt jag har blivit medveten om och försöker ta ett steg tillbaka. Jag kan även vara snabb på att peka ut något direkt och har fått lära mig att linda in det lite för att det ska tas emot bättre i vissa situationer.

Det är intressant tycker jag, att reflektera över hur olika människor är och hur vi bäst fungerar tillsammans.
 
Annars har jag svårt för folk som är för "på" , alltså väldigt nyfikna, ställer 1000 frågor, berättar alldeles för mycket detaljer om sin familj etc . Jag vill gärna vara lite ifred och trivs med människor som också är så.

För mig finns ingen pinsam tystnad.
Det har jag också svårt för tex sist veterinären var ute var det en djurskötare med som ägnade sig åt tusen frågor i stil med var gick du i skola, har du barn med mera O_o Ursäkta du är här för att assistera veterinären med att kontrollera mina hästars tänder inte kartlägga min uppväxt och familjeliv :meh:
 
Jag gillar snälla och lugna personer med fötterna på jorden.

Har svårt för folk som babblar ut i luften, som på möten där chefen informerar och folk bara måste avbryta och kommentera mitt i.

Jag har jättesvårt med folk som kommer försent som regel mer än undntag, vet inte om det kan räknas som ett karaktärsdrag, men har en kollega som är försenad varje dag. Möte klockan 09 och ramlar in 09.04, ska plocka fram material mm och inte redo förrän 9.10. Varje dag. Då bör man ju rimligen förändra något i sin morgonrutin.

Gillar människor som är snälla, omtänksamma och inkännande.

Mitt främsta karaktärsdrag är nog att jag är snäll, mitt sämsta att jag har jättesvårt att småprata med folk jag inte känner, blir jätteobekväm. Mingelfester är inget för mig 😬
 
Jag är oerhört irriterad över min egenskap att inte vilja vara till besvär/att jag inte är viktig. Det leder till att jag håller massor med jobbiga saker inombords som växer till stora svarta moln och till slut får mig så ledsen och deppig att det antingen går över i att jag är arg på allt i hela världen eller att jag gräver ner mig totalt och inte vill vara med längre. Varför? Jo för det är ju ändå inte viktigt hur jag tycker och känner och dessutom kan jag ju vara till besvär och det vill jag ju inte.
Gör samma sak när jag skadar mig fysiskt, det är liksom inga problem, jag har brutit armen men vill inte vara till besvär och säga att det gör svinont för då måste ju någon kanske skjutsa mig, och usch vad jobbigt tänk om de vill sitta med mig på sjukhuset och slösa tid på mig :nailbiting:
Mina vänner säger att jag är som en katt, går jag undan och gömmer mig/undviker/fräser till är det något fel.

En sak jag absolut inte gillar hos andra är de som tror att de vet något, har uppenbart fel, men vägrar ändra sin teori/åsikt.
 
Japp, men är ändå nyfiken på hur du tänker.
Jag tänker att tråden handlar om vilka karaktärsdrag man uppskattar resp. har svårt för hos SIG själv eller hos andra. De som svarade innan valde att enbart fokusera på ANDRAS dåliga karaktärsdrag. Det känns fattigt och ogenomtänkt, vilket jag skrev. Det högg du som en kobra på -direkt. Som man känner sig själv känner man andra och det ger mer om man är beredd att syna sina egna tillkortakommanden också -tycker jag. De som vill fortsätta att fokusera på andras jobbiga sidor och lämna sina egna utanför får naturligtvis göra så.
 
Den egenskap hos mig själv som jag ogillar mest är att jag är väldigt bra på att påbörja saker men inte alls lika bra på att avsluta dem. Jag är väldigt kreativ men har fullt med halvfärdiga projekt runt mig.

Hos andra har jag svårt för de som hela tiden ska prata om hur förträffliga de är. Oavsett samtalsämne berättar de om allt de själva gjort och hur duktiga de är och oombedda talar de om för andra vad de tycker den personen gör fel och talar om hur det ska göras istället.
 
Den egenskap hos mig själv som jag ogillar mest är att jag är väldigt bra på att påbörja saker men inte alls lika bra på att avsluta dem. Jag är väldigt kreativ men har fullt med halvfärdiga projekt runt mig.
Jag har fått höra att jag borde ha en stab som går bakom mig och gör klart. :D Så att jag kan ägna mig åt att sjösätta alla nya idéer jag har.
 
Tycker du personlig utveckling är något man kan kräva av andra?
Som ts har jag inga förväntningar på att alla ska rapportera alla sina sidor, så seriöst är det inte tänkt.
Äsch, jag tycker att det är jätteintressant att se såna här trådar hur vissa bara säger vad andra gör fel, men ingen som helst sida hos dem själva som de vill ändra. Var samma i "vad kan du inte hantera?"-tråden. Jag tycker det är intressant att se vilka som tolkar den sistnämnda som svagheter hos en själv ("jag är dålig på att hantera att behöva vänta på folk, blir orimligt stressad") och vilka som tolkar det som dåliga sidor hos andra ("jag stör mig på människor som aldrig är klara i tid"). Tycker det ger en liten inblick i hur man är som person liksom. Och jag reagerar ofta på hur snabbt det går att rapa upp saker andra behöver ändra på, men man är mer ovillig att säga vad man själv behöver jobba på.

KL

Egenskaper hos andra som jag stör mig på: Tendensen att skjuta upp saker. Jag förstår inte prokrastinering till exempel och blir väldigt (orimligt) störd av att andra prokrastinerar.

Egenskaper hos mig själv som jag stör mig på: att jag är så jävla otålig.
 
Egenskaper hos andra som jag stör mig på: Tendensen att skjuta upp saker. Jag förstår inte prokrastinering till exempel och blir väldigt (orimligt) störd av att andra prokrastinerar.

Egenskaper hos mig själv som jag stör mig på: att jag är så jävla otålig.
Ååh nu påminde du mig om en grej! När jag shoppar med mamma så blir jag orimligt störd när hon börjar "gnälla" om att hon vill åka hem (dvs är trött eller så) samtidigt som att jag kan också bli otålig om jag blir den trötte :angel::rofl:
 
Jag gillar snälla och lugna personer med fötterna på jorden.

Har svårt för folk som babblar ut i luften, som på möten där chefen informerar och folk bara måste avbryta och kommentera mitt i.

Jag har jättesvårt med folk som kommer försent som regel mer än undntag, vet inte om det kan räknas som ett karaktärsdrag, men har en kollega som är försenad varje dag. Möte klockan 09 och ramlar in 09.04, ska plocka fram material mm och inte redo förrän 9.10. Varje dag. Då bör man ju rimligen förändra något i sin morgonrutin.

Gillar människor som är snälla, omtänksamma och inkännande.

Mitt främsta karaktärsdrag är nog att jag är snäll, mitt sämsta att jag har jättesvårt att småprata med folk jag inte känner, blir jätteobekväm. Mingelfester är inget för mig 😬
Jag kan inte heller mingla. Känner mig väldigt obekväm och sätter mig i eget avskilt hörn.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
248
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
319
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 161
Senast: Lea88
·
  • Artikel
Hästnyheter Hela sadelkammaren tömdes hos Sverker Torstensson förra veckan. Bland annat försvann tolv sadlar, ridstövlar, träns och täcken till ett...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp