Karaktärsdrag

Jag stör mig även på att jag kan aldrig låta bli att pilla på mig själv :cautious: har jag en sårskorpa så måste jag pilla på den, biter på naglarna osv... Är nog lite rastlös och får ut lite frustration den vägen.
 
Ååh nu påminde du mig om en grej! När jag shoppar med mamma så blir jag orimligt störd när hon börjar "gnälla" om att hon vill åka hem (dvs är trött eller så) samtidigt som att jag kan också bli otålig om jag blir den trötte :angel::rofl:
Haha! :D
 
Jag stör mig även på att jag kan aldrig låta bli att pilla på mig själv :cautious: har jag en sårskorpa så måste jag pilla på den, biter på naglarna osv... Är nog lite rastlös och får ut lite frustration den vägen.
:eek: 🙈
 
Jag tycker det är jobbigt med människor som inte vill vara till besvär och i kombination med att vara lite veliga. Säg bara vad du vill eller inte vill så blir allt så mycket enklare.

Min sämsta egenskap är att jag är rätt hetsig och vill att saker ska gå snabbt och gärna avbryter när andra pratar.
 
Att bara se fel hos andra och vara medveten om andras "olater" och inte vilja se sina egna...är att bidra lite fattigt i ett spännande ämne tycker jag.
Men frågan i TS var vilka karaktärsdrag DU har svårt för resp. uppskattar - både de som visar sig hos dig själv och andra.
Dvs. både när du svarar angående dina egna och andras karaktärsdrag så handlar det om information om dig och hur du reagerar på och hanterar dessa karaktärsdrag.

Inte alls om någon värdering av andra som besitter dem eller av karakrätsdragen i sig. Ifall du vill lägga värderingen att egenskaper hos andra som du själv har svårt för ska klassas som fel eller olater så är det din egen tolkning du lagt till.
 
Men frågan i TS var vilka karaktärsdrag DU har svårt för resp. uppskattar - både de som visar sig hos dig själv och andra.
Dvs. både när du svarar angående dina egna och andras karaktärsdrag så handlar det om information om dig och hur du reagerar på och hanterar dessa karaktärsdrag.

Inte alls om någon värdering av andra som besitter dem eller av karakrätsdragen i sig. Ifall du vill lägga värderingen att egenskaper hos andra som du själv har svårt för ska klassas som fel eller olater så är det din egen tolkning du lagt till.
Óh YEH...Här kom MiaMia och ska jabba lite:nailbiting: Ja jag tycker det är att ha dålig självinsikt när man endast är intresserad av att analysera andras svaga sidor. Känns lite mer gediget och genomtänkt att först förstå att en själv också har sidor som inte är glamorösa....som andra retar sig på. Ämnet är superintressant och att jag påpekade i början av tråden att det känns lite fattigt att de som svarat enbart tänkt till om ANDRAS svaga sidor. Meningen verkar ha skapat …..lite ont blod. Undrar varför??
 

Bifogade filer

  • nailbiting[1].png
    nailbiting[1].png
    553 bytes · Visningar: 8
Fick fundera en stund över om jag har några karaktärsdrag som är bra. Jag är superbra på katastrofsituationer och kan lösa katastrofer utan problem (oftast), och ta hand om alla inblandade. Jag kan liksom lägga allt "jag" åt sidan för att ta hand om andra. Jag brukar bli ganska förvånad över att jag kan vara så klartänkt, logisk och lugn efteråt. Som till exempel en brand på skolan jag jobbar på där det var jag som såg till att ingen gick tillbaka in för att hämta grejer/spela hjälte mm. När en tjej lyckades såga genom halva handleden, när en person satte eld på sig själv med en svets, eller när en lärare fick en ganska stor mängd frätande syra på sig.

Egenskaper jag gillar hos andra är nog personer som är snälla, inkännande och lugna. Jag gillar även lite pratigare personer (så länge de pratar om något intressant och inte skryter) efterom jag själv har svårt för att hålla en konversation vid liv. Gillar även personer som gillar skräck :D
 
Något som jag själv (och säkerligen andra) kan störa mig lite på hos mig själv ibland är att jag kan i vissa frågor vara "fyrkantig" och krass och jag står i de lägena alltid för min åsikt, vad andra än må tycka om den. Diskuterar heller inte till dödagar med folk som helt uppenbart medvetet misstolkar något gång på gång, då lägger jag bara ner och droppar den personen och diskussionen helt.

Retar säkerligen gallfeber på vissa här inne :D

Något jag ogillar hos andra är velighet, otydlighet, oförmåga att planera och kappvändande.
 
Avskyr att jag är en sådan tidsoptimist! Det värsta är att jag glömmer bort det emellanåt, och sedan står jag där och svär för att jag är apsen till något eftersom jag ska bara....
 
Óh YEH...Här kom MiaMia och ska jabba lite:nailbiting: Ja jag tycker det är att ha dålig självinsikt när man endast är intresserad av att analysera andras svaga sidor. Känns lite mer gediget och genomtänkt att först förstå att en själv också har sidor som inte är glamorösa....som andra retar sig på. Ämnet är superintressant och att jag påpekade i början av tråden att det känns lite fattigt att de som svarat enbart tänkt till om ANDRAS svaga sidor. Meningen verkar ha skapat …..lite ont blod. Undrar varför??
De flesta egenskaper man stör sig på hos andra är liknande de man stör sig på hos sig själv.
 
Vilka karaktärsdrag uppskattar du resp har svårt för, hos dig själv eller andra?
Jag uppskattar människor som är glada och positiva, som inte talar nedlåtande om andra eller snackar skit. Raka och ärliga människor utan att för den skull vara elaka i sin rakhet. Jag är enligt många sån själv, ibland kanske lite för rak dock vilket är onödigt.

Uppskattar inte folk som är hämndlystna och rent av elaka. Folk som ljuger, snokar och lägger näsan i blöt.
 
Ja vissa saker får en ju förfina lite för att kunna interagera bättre med omgivningen. :p Jag är otroligt lösningsfokuserad, vilket gör att jag lyssnar dåligt ibland och hoppar direkt på lösningen fast den andre kanske mest ville prata av sig. Sånt jag har blivit medveten om och försöker ta ett steg tillbaka. Jag kan även vara snabb på att peka ut något direkt och har fått lära mig att linda in det lite för att det ska tas emot bättre i vissa situationer.

Det är intressant tycker jag, att reflektera över hur olika människor är och hur vi bäst fungerar tillsammans.
Sådan är jag också! I min värld finns det alltid en lösning, och jag vill gärna hitta den direkt. Fast det ibland faktiskt kan vara lika bra eller bättre att ta en omväg....
 
Något jag stör mig på jättemycket är när folk är sjukligt nyfikna, ännu mer om de därtill är dömmande och spekulerande.

Stör mig även på när folk överanalyserar vad andra säger, skriver och gör.

Återkommer senare med mina egna egenskaper.
 
Jag stör mig på att jag har så svårt för att hålla ordning hemma. Jag är otålig och vill att saker ska ske snabbt.

Nåt jag har väldigt svårt för hos andra är folk som alltid ska stå i centrum och som absolut måste höras och synas hela tiden.
 
Jag ogillar starkt att jag kan vara jätteentusiastisk och tacka ja till saker men vill avstyra min medverkan i sista stund av någon outgrundlig anledning. Jag verkligen avskyr när jag blir sån.

För övrigt ogillar jag att jag är ganska skeptisk mot folk som beskriver sig själva i en massa fina ordlag - då letar jag sprickor i fasaden och det är inte trevligt. Samtidigt som jag inser att det är en egenskap hos folk jag ogillar eftersom det nästan alltid är dom som anser sig ärliga som är oärliga osv
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
248
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
317
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 161
Senast: Lea88
·
  • Artikel
Hästnyheter Hela sadelkammaren tömdes hos Sverker Torstensson förra veckan. Bland annat försvann tolv sadlar, ridstövlar, träns och täcken till ett...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp