Hagens_Zorba

Trådstartare
Det här med karensdag..
Jag kände mig febrig igårkväll, men mådde bättre imorse.
Gick till jobbet, men det blev sämre.
Gick hem 1 h och 40 min tidigare.
Räknas idag som karens? Eller imorgon?

Som jag förstått det finns det ingen tidsgräns för karensdag.
Har läst kollektivavtalet men hittar inget om ifall man går hem samma dag.
Hör till hotell/resturang.
 
Sv: Karensdag

Det där är lite olika. Med timlön - 8 timmars karens vid normal heltid. Med månadslön har jag varit med om att hel dag dragits, men att jag fått arbetad tid tillgodo på flexet alt. utbetalt separat.
 
Sv: Karensdag

Har jobbat inom hotell och restaurang och då räknades det som karensdag om du blev sjuk och gick hem senast en timme innan ditt arbetspass tog slut. Om jag nu inte minns helt galet eller avtalet ändrats ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 661
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 650
Senast: fejko
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 603
Senast: Josseliten
·
Kropp & Själ Vet inte ifall någon kanske läst min tråd för ett tag sedan, men blev misshandlad av mitt ex i form av att han inte tog hänsyn till mina...
Svar
11
· Visningar
1 726
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp