Karl Fazer vill råna oss?

Marabou gör väl precis likadant :mad:?

Trist men svårt att påverka annat än att låta bli att köpa är jag rädd.
 
Alltså har de ändrat de vanliga kakorna också? Sambon kom hem med en Dumlekaka igår, den är mindre (145g) och har det förhatliga nya omslaget, men jag tänkte att det kanske bara är för att den är en ”specialare”.

(Dumle var för övrigt inte en favorit hos mig, gillar den vanliga blå, med hasselnötter eller Dominovarianten som inte finns här. Tidigare favoriter jag tror de kanske helt slutat med är med cashewnötter och ice coffee mudcake.)
 
Alltså har de ändrat de vanliga kakorna också? Sambon kom hem med en Dumlekaka igår, den är mindre (145g) och har det förhatliga nya omslaget, men jag tänkte att det kanske bara är för att den är en ”specialare”.

(Dumle var för övrigt inte en favorit hos mig, gillar den vanliga blå, med hasselnötter eller Dominovarianten som inte finns här. Tidigare favoriter jag tror de kanske helt slutat med är med cashewnötter och ice coffee mudcake.)

Ja, även den vanliga ser ut som Dumlen (men utan dumle då förstås)!
 
Om de ändrat receptet också kanske vi måste göra nån form av revolution. Pappret irriterar mig, storleken gör mig lätt bitsk men receptet är väl ändå heligt?!
 
Jag upplevde den som sötare och smuligare. Men jag hade druckit syrligt vin innan. Idag smakar den bättre.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp