Kärleksproblem

anonym1

Trådstartare
Jag är inte så bra på det här med förhållanden.. så jag behöver lite hjälp och råd.
Det är ett ganska nytt förhållande, vi har varit tsm i 5 mån ca. Den senare tiden tycker jag att han har dragit sig undan, han är inte lika kärleksfull som förut.

Jag är dock medveten om att det här kanske bara är i mitt huvud, att det är mina egna osäkerheter som spökar.
Han ringer ju till mig varje dag, ibland flera gånger. Vi ligger med varann men inte så ofta som jag hade velat ( men jag vill ligga varje dag så.. 😉) Det är jag som fått ta initiativet den senaste tiden.

Har har jobbat väldigt mycket så det kan ju va så att han helt enkelt är trött.

Det som satte igång mina tankar var att han började jobba med en tjej. De blev snabbt vänner på FB och snap. Han pratar ganska ofta om henne.
Jag har på ett lite passivt aggressivt sätt visat att jag inte gillar det och han säger att han är ointresserad av henne + att hon har pojkvän.

Jag borde prata ned honom, jag vet. Men hur tar jag upp det utan att vara anklagande? Hur frågar jag om han verkligen vill vara med mig om han fortfarande är kär i mig?
Så rädd att jag ska få ett svar jag inte vill höra..
 
Ärligt talat låter det som att du är svartsjuk och läser in saker i situationen som kanske inte finns där.
Jag har inga råd om hur man kommer över svartsjuka men jag hoppas det löser sig för er.

Jag känner också att det förmodligen är då. Att han sen har jobbat varje dag i ett par veckor Medans jag är ledig med alldelens för mycket tid att tänka gör ju sitt också...😄
 
Jag känner också att det förmodligen är då. Att han sen har jobbat varje dag i ett par veckor Medans jag är ledig med alldelens för mycket tid att tänka gör ju sitt också...😄
Med andra ord: hitta på saker att göra. Är det bara semester så får du fylla ut tiden med saker att göra. Behöver du nytt jobb eller så, sök det. Jag mår inte heller bra av att "bara gå hemma". Jag behöver utmana mig både mentalt och fysiskt varje dag samt behöver umgås regelbundet med andra människor för att må bra.

Att du ska styra vilka han umgås med är ingenstans ok, så lägg av med det. Han är en egen person med ett eget liv. Antingen litar du på din partner eller så gör du det inte. Om du inte gör det men vill göra det, arbeta med dig själv (att prata med vettig psykolog är aldrig fel), prata med honom osv. Om du inte litar på honom och inte vill jobba för att kunna göra det, dumpa honom.
 
Semestern är snart slut, på gott och ont 😊

Jag vill inte styra honom på nått sätt. Jag hatar att jag ibland reagerar på ett sånt här passiv aggressivt sätt och jag vet att om jag fortsätter så så kommer jag förstöra det vi har.
 
Jag är inte så bra på det här med förhållanden.. så jag behöver lite hjälp och råd.
Det är ett ganska nytt förhållande, vi har varit tsm i 5 mån ca. Den senare tiden tycker jag att han har dragit sig undan, han är inte lika kärleksfull som förut.

Jag är dock medveten om att det här kanske bara är i mitt huvud, att det är mina egna osäkerheter som spökar.
Han ringer ju till mig varje dag, ibland flera gånger. Vi ligger med varann men inte så ofta som jag hade velat ( men jag vill ligga varje dag så.. 😉) Det är jag som fått ta initiativet den senaste tiden.

Har har jobbat väldigt mycket så det kan ju va så att han helt enkelt är trött.

Det som satte igång mina tankar var att han började jobba med en tjej. De blev snabbt vänner på FB och snap. Han pratar ganska ofta om henne.
Jag har på ett lite passivt aggressivt sätt visat att jag inte gillar det och han säger att han är ointresserad av henne + att hon har pojkvän.

Jag borde prata ned honom, jag vet. Men hur tar jag upp det utan att vara anklagande? Hur frågar jag om han verkligen vill vara med mig om han fortfarande är kär i mig?
Så rädd att jag ska få ett svar jag inte vill höra..
Jag pratar massor om mina (manliga) kollegor. Jag kan nästan vakna mitt natten för att berätta någon anekdot om mina kollegor som jag tyckte var rolig. Jag pratar verkligen inte om dem för att jag är kär i någon av dem!
 
Semestern är snart slut, på gott och ont 😊

Jag vill inte styra honom på nått sätt. Jag hatar att jag ibland reagerar på ett sånt här passiv aggressivt sätt och jag vet att om jag fortsätter så så kommer jag förstöra det vi har.
Mitt förslag är att jobba med dig själv och hur du reagerar, för jag misstänker att även om partnern inte är otrogen i dagsläget så kommer han inte orka stanna kvar om du ständigt misstror honom.
 
Jag har på ett lite passivt aggressivt sätt visat att jag inte gillar det och han säger att han är ointresserad av henne + att hon har pojkvän.

Jag borde prata ned honom, jag vet. Men hur tar jag upp det utan att vara anklagande? Hur frågar jag om han verkligen vill vara med mig om han fortfarande är kär i mig?
Så rädd att jag ska få ett svar jag inte vill höra..
Det citerade får du verkligen lägga ner om du vill behålla honom, sluta försök att kontrollera honom varesig aktivt eller passivt aggressivt! Fråga inte om han vill vara med dig och om han är kär, tro på honom istället och tjata inte. Jag skulle lägga benen på ryggen om någon försökte styra mig eller krävde ständig bekräftelse, det du gör är att driva bort honom från dig om du inte slutar.

Det du behöver är att jobba med dig själv, har du någon du kan prata med? Om inte så tycker jag du ska skaffa det innan du tar död på förhållandet och även om/när det här tar slut så låter det som du behöver stärka ditt eget självförtroende. Det är jättejobbigt att vara kär och osäker men försök vara den du vill att han ska vara, bekräftande och kärleksfull och inte krävande och anklagande.
 
Jag är inte så bra på det här med förhållanden.. så jag behöver lite hjälp och råd.
Det är ett ganska nytt förhållande, vi har varit tsm i 5 mån ca. Den senare tiden tycker jag att han har dragit sig undan, han är inte lika kärleksfull som förut.

Jag är dock medveten om att det här kanske bara är i mitt huvud, att det är mina egna osäkerheter som spökar.
Han ringer ju till mig varje dag, ibland flera gånger. Vi ligger med varann men inte så ofta som jag hade velat ( men jag vill ligga varje dag så.. 😉) Det är jag som fått ta initiativet den senaste tiden.

Har har jobbat väldigt mycket så det kan ju va så att han helt enkelt är trött.

Det som satte igång mina tankar var att han började jobba med en tjej. De blev snabbt vänner på FB och snap. Han pratar ganska ofta om henne.
Jag har på ett lite passivt aggressivt sätt visat att jag inte gillar det och han säger att han är ointresserad av henne + att hon har pojkvän.

Jag borde prata ned honom, jag vet. Men hur tar jag upp det utan att vara anklagande? Hur frågar jag om han verkligen vill vara med mig om han fortfarande är kär i mig?
Så rädd att jag ska få ett svar jag inte vill höra..

Ge killen lite space. Ingen vill vara ihop med ett plåster.
 
Jag är inte så bra på det här med förhållanden.. så jag behöver lite hjälp och råd.
Det är ett ganska nytt förhållande, vi har varit tsm i 5 mån ca. Den senare tiden tycker jag att han har dragit sig undan, han är inte lika kärleksfull som förut.

Jag är dock medveten om att det här kanske bara är i mitt huvud, att det är mina egna osäkerheter som spökar.
Han ringer ju till mig varje dag, ibland flera gånger. Vi ligger med varann men inte så ofta som jag hade velat ( men jag vill ligga varje dag så.. 😉) Det är jag som fått ta initiativet den senaste tiden.

Har har jobbat väldigt mycket så det kan ju va så att han helt enkelt är trött.

Det som satte igång mina tankar var att han började jobba med en tjej. De blev snabbt vänner på FB och snap. Han pratar ganska ofta om henne.
Jag har på ett lite passivt aggressivt sätt visat att jag inte gillar det och han säger att han är ointresserad av henne + att hon har pojkvän.

Jag borde prata ned honom, jag vet. Men hur tar jag upp det utan att vara anklagande? Hur frågar jag om han verkligen vill vara med mig om han fortfarande är kär i mig?
Så rädd att jag ska få ett svar jag inte vill höra..
Jag tycker att du ska fundera på några saker. Tror du att han är otrogen eller är du avundsjuk på att hans jobbarkompis får träffa honom mer än du? Om du är avundsjuk för att hon får träffa honom mer, hade du varit det även om personen haft ett kön han inte var sexuellt attraherad av?

Om du tror att han är otrogen så fråga honom och välj sedan om du vill/kan lita på hans svar. Kan du inte det så är det nog bäst att avsluta förhållandet för ett förhållande utan tillit är inget värt. Kom också ihåg att din svartsjuka är din. Har du valt att tro på hans ord så har du valt det och du får ta hand om din svartsjuka själv. Den är ingen annans ansvar. Att vara passivt aggressiv eller anklagande lär förstöra vilket förhållande som helst.
 
Jag är inte så bra på det här med förhållanden.. så jag behöver lite hjälp och råd.
Det är ett ganska nytt förhållande, vi har varit tsm i 5 mån ca. Den senare tiden tycker jag att han har dragit sig undan, han är inte lika kärleksfull som förut.

Jag är dock medveten om att det här kanske bara är i mitt huvud, att det är mina egna osäkerheter som spökar.
Han ringer ju till mig varje dag, ibland flera gånger. Vi ligger med varann men inte så ofta som jag hade velat ( men jag vill ligga varje dag så.. 😉) Det är jag som fått ta initiativet den senaste tiden.

Har har jobbat väldigt mycket så det kan ju va så att han helt enkelt är trött.

Det som satte igång mina tankar var att han började jobba med en tjej. De blev snabbt vänner på FB och snap. Han pratar ganska ofta om henne.
Jag har på ett lite passivt aggressivt sätt visat att jag inte gillar det och han säger att han är ointresserad av henne + att hon har pojkvän.

Jag borde prata ned honom, jag vet. Men hur tar jag upp det utan att vara anklagande? Hur frågar jag om han verkligen vill vara med mig om han fortfarande är kär i mig?
Så rädd att jag ska få ett svar jag inte vill höra..
Du verkar väldigt osäker, titta på dig själv och ditt eget liv hur fungerar det, har du meningsfulla saker att göra som inte involverar relationen. Ditt liv står och faller inte med den här mannen. Du kan inte påverka om han förälskar sig i någon annan eller inte, du kan bara leva ditt liv om han vill vara en del av det så är väll det bra men se till att det är bra även om han inte skulle vara en del av det. Det kommer göra dig säkrare i relationen eftersom du står stadigt även utan den.
 
Jag pratar massor om mina (manliga) kollegor. Jag kan nästan vakna mitt natten för att berätta någon anekdot om mina kollegor som jag tyckte var rolig. Jag pratar verkligen inte om dem för att jag är kär i någon av dem!
Samma här, och på helgerna saknar jag deras sällskap. Jag har berättat så mycket om mina manliga kollegor för morsan att hon vill träffa dem allihop för att få se dem på riktigt, men nej, jag är absolut inte kär i dem allihop :p
 
Vet inte hur det gått för er sedan något sist skrevs i den här tråden, men det kan inte vara så att han flyter ifrån dig lite och upplevs mindre kärleksfull just för att han kanske känner av den biten av svartsjuka som finns hos dig?

Jag förstår å ena sidan dina tankar och din reaktion, men i ett förhållande måste man verkligen våga lita på varandra och ge detta lite tid. Skulle det sedan visa sig att han vänstrar, men låt oss nu inte tro att det faktiskt är så, då finns det ju ingen poäng för dig att vara kvar med den personen oavsett. Ja, om du nu inte önskar ett öppet förhållande det vill säga.
 
Vet inte hur det gått för er sedan något sist skrevs i den här tråden, men det kan inte vara så att han flyter ifrån dig lite och upplevs mindre kärleksfull just för att han kanske känner av den biten av svartsjuka som finns hos dig?

Jag förstår å ena sidan dina tankar och din reaktion, men i ett förhållande måste man verkligen våga lita på varandra och ge detta lite tid. Skulle det sedan visa sig att han vänstrar, men låt oss nu inte tro att det faktiskt är så, då finns det ju ingen poäng för dig att vara kvar med den personen oavsett. Ja, om du nu inte önskar ett öppet förhållande det vill säga.
Vet inte hur det gått för er sedan något sist skrevs i den här tråden, men det kan inte vara så att han flyter ifrån dig lite och upplevs mindre kärleksfull just för att han kanske känner av den biten av svartsjuka som finns hos dig?

Jag förstår å ena sidan dina tankar och din reaktion, men i ett förhållande måste man verkligen våga lita på varandra och ge detta lite tid. Skulle det sedan visa sig att han vänstrar, men låt oss nu inte tro att det faktiskt är så, då finns det ju ingen poäng för dig att vara kvar med den personen oavsett. Ja, om du nu inte önskar ett öppet förhållande det vill säga.

Det har känts mycket bättre den senaste tiden. Jag har faktiskt träffat tjejen! Hon är super trevlig. Visst jag är inte överlycklig att de ringer varann och skriver till varann men jag försöker att inte lägga nån energi på det.
Jag fokuserar på mina känslor för honom, jag försöker inte hålla tillbaka för att se om han då tar nått steg fram, då blir jag bara frustrerad när han inte gör det.
Men det har som sagt blivit bättre. Det börjar bli lite lugnare på hans jobb + att jag har börjat jobba igen så det har gjort mycket tror jag.
Känns som att jag bara svamlar!? Men jag inser iaf att problemet är inte den här tjejen utan jag och mina osäkerheter men också det faktum att jag känner att jag inte har fått det jag behöver i ett förhållande. För visst vill vi väl alla få lite bekräftelse från den man är tillsammans med? Jag är en person som vill ha mycket närhet, pussar, kramar, KÄRLEK. Det ska jag inte behöva be om ursäkt för eller dämpa?
 
Det har känts mycket bättre den senaste tiden. Jag har faktiskt träffat tjejen! Hon är super trevlig. Visst jag är inte överlycklig att de ringer varann och skriver till varann men jag försöker att inte lägga nån energi på det.
Jag fokuserar på mina känslor för honom, jag försöker inte hålla tillbaka för att se om han då tar nått steg fram, då blir jag bara frustrerad när han inte gör det.
Men det har som sagt blivit bättre. Det börjar bli lite lugnare på hans jobb + att jag har börjat jobba igen så det har gjort mycket tror jag.
Känns som att jag bara svamlar!? Men jag inser iaf att problemet är inte den här tjejen utan jag och mina osäkerheter men också det faktum att jag känner att jag inte har fått det jag behöver i ett förhållande. För visst vill vi väl alla få lite bekräftelse från den man är tillsammans med? Jag är en person som vill ha mycket närhet, pussar, kramar, KÄRLEK. Det ska jag inte behöva be om ursäkt för eller dämpa?
Det låter jättebra att du mår bättre och att förhållandet fungerar bättre, det här tycker jag dock är lite luddigt eller vad jag ska kalla det. " Jag är en person som vill ha mycket närhet, pussar, kramar, KÄRLEK. Det ska jag inte behöva be om ursäkt för eller dämpa?"

Självklart ska du inte behöva be om ursäkt för att du gillar och vill ha närhet och kärlek, men du kan samtidigt inte kräva att få eller tvinga andra att ge dig det. Alla har olika behov av närhet och lätthet att visa ömhet, jag vet inte om ni har pratat om det men om du vill ha kramar så ge kramar, vänta inte på att han ska ta initiativet.
 
Det låter jättebra att du mår bättre och att förhållandet fungerar bättre, det här tycker jag dock är lite luddigt eller vad jag ska kalla det. " Jag är en person som vill ha mycket närhet, pussar, kramar, KÄRLEK. Det ska jag inte behöva be om ursäkt för eller dämpa?"

Självklart ska du inte behöva be om ursäkt för att du gillar och vill ha närhet och kärlek, men du kan samtidigt inte kräva att få eller tvinga andra att ge dig det. Alla har olika behov av närhet och lätthet att visa ömhet, jag vet inte om ni har pratat om det men om du vill ha kramar så ge kramar, vänta inte på att han ska ta initiativet.

Nä precis, det är det jag menar med att jag inte håller tillbaka längre utan jag visar hur jag känner när jag känner det. Sen får man ju självklart känna av situationen och hur han är! Känner jag att han inte är på humör så backar jag såklart.
 
Nä precis, det är det jag menar med att jag inte håller tillbaka längre utan jag visar hur jag känner när jag känner det. Sen får man ju självklart känna av situationen och hur han är! Känner jag att han inte är på humör så backar jag såklart.
Läser han av ditt humör och dina känslor på ett motsvarande vis?
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
47 495
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 236
Senast: IngelaH
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 562
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp