Karlslunds ridhästar skurna och stuckna

Det här är också så jävla sjukt! Man blir så förbannad! Det ärju bara oskyldiga djur!
 
Japp, och det var ju inte nog med det. Några av hästarna hade de skjutit på med luftgevär, så de hade "bubblor" på ryggarna... Sista tre veckorna på ridskolan har storhästlektionerna varit inställda.

Flera hästskötare har erkänt för kompisar och vuxna att de vet vilka det är, men säger inga namn. Det är klasskompisar som går runt på skolan och skryter om vad de har gjort. Då tycker jag att man som hästskötare inte ser till sin fyrbenta kompis bästa om man inte vågar tala om vem som bär skulden till att flera hästar plågats och då fåt stå instängda i stallet tills de har släppts ut på bete ett par veckor inför ridlägren. Jag hoppas att dessa hästskötare tar sig i kragen och går till ridskolechefen och talar om vilka det är som är inblandade! Annars kan de inte kalla sig hästälskare och hästvänner...

Så tycker JAG i alla fall!
 
Va?
Herregud, de måste ju tala om det!
Vad är det för människor som gör sånt. En i min klass slog en tjej medvetslös i sexan, och skröt om det efteråt. Det är så sjukt med allt våld. Att det ens får förekomma.
Att någon ens kommer på tanken.
 
för jävligt! Sånt får bara inte hända. Stackars hästar...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) ÖREBRO I helgen avgörs lag-SM i fälttävlan i Karlslund.Arrangerande Örebro FK ställer upp med ett lag i...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Gunnar
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 436
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Hur många av oss hästmänniskor, har egentligen koll på det? Med tanke på hur det kan se ut på vägar, i skogar och i övrigt - måste jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 672
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Sedan en häst avlivats och en annan häst omhändertagits begär Justitieombudsmannen, JO, förklaringar från...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp