fejko

Trådstartare
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.
 
Har inte heller varit i Karlstad men kollat på karta över stan och det är väl rätt mycket vatten och natur runt/i stan? Plus småstadskänsla?
 
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.
Vatten och uteserveringar! :up:
 
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.
Det som är speciellt med Karlstad är att staden ligger mitt i ett levande floddelta, med olika armar som strömmar kors och tvärs på ett relativt litet område. Jag kan tänka mig att det är få städer i världen som har en liknande 'vatten vs land'-layout i en liten promenadkvadrat.
 
Det som är speciellt med Karlstad är att staden ligger mitt i ett levande floddelta, med olika armar som strömmar kors och tvärs på ett relativt litet område. Jag kan tänka mig att det är få städer i världen som har en liknande 'vatten vs land'-layout i en liten promenadkvadrat.
Får kolla på google maps i morgon när jag har en ordentlig dator
 
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.

Och jag har varit i Quebec en gang och spenderat 5-6 dagar dar. En super mysig gammal stad, med en fantastisk kansla ... Och jag skulle kunna beratta en hel del om Quebec, medan jag ofta besokt slaktingar i Karlstad och har absolut ingenting att saga om Karlstad. 🤷‍♀️
Jag tror det handlar om hur Turisten ser en plats ... det blir inte det gamla vanliga, som att aka fran Stockholm till Karlstad.
 
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.
Du är med på att konceptet att natur kan se lite olika ut va? ;) Också betydligt mindre stad än Quebec, så det skapar väl en annan känsla.
 
Specificerar han något som var bra, eller är det en generell grej? Tänker ifall han pratar om naturen eller vad han nu säger om Karlstad.
 
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.
Nog för att Karlstad är fantastiskt men jag skulle utgå från att kollegan är artig och försöker vara positiv och trevlig. Lite artighet är trevligt och kollegan hade säkert en trivsam helg i Karlstad.
 
Nog för att Karlstad är fantastiskt men jag skulle utgå från att kollegan är artig och försöker vara positiv och trevlig. Lite artighet är trevligt och kollegan hade säkert en trivsam helg i Karlstad.
Kollegan är absolut artig men i det här fallet tror jag att han verkligen menar det eftersom han har sagt det flera gånger. Är det bara artighet skulle han väl variera sig "kul att ABBA har gjort comeback" "kul att Loreen vann Melodifestivalen"?
 
Sverige är exotiskt för många utlänningar. Jag har inte svårt att förstå att en helg kan upplevas som magisk om väder, mat, service, sällskap, omgivning, aktiviteter faller perfekt in.
Som sagt Karlstad innerkärna är mysigt, Sverige är ett rent och fräscht land jämfört med många andra, luften är klar, vattnet rent i åarna. Folk på uteserveringar brukar vara glada (vi är inte bortskämda med att kunna sitta ute 😄 )

Just Karlstad har jag faktiskt laggt två ”Semesterhelger” i 🙂
 
Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar han om det första mötet som hölls i Karlstad. Jag var inte med på den tiden, och inte för att vara sådan, men varför tycker han att Karlstad var så fantastiskt? Natur borde det väl finnas i Quebec också? Fö har jag inte själv varit i Karlstad dock i trakterna runt omkring.
Var i Karlstad för ett par månader sedan, en mässa, var faktiskt chockartat vacker stad och naturen var härligt vågig på vägen dit Upp och Neeeeed, i skogarna. Vi konstaterade båda att här har man verkligen missat ett besöksmål.

(mer än så om Karlstad vet jag tyvärr inte, maten var god också iofs :) )
 
Och jag har varit i Quebec en gang och spenderat 5-6 dagar dar. En super mysig gammal stad, med en fantastisk kansla ... Och jag skulle kunna beratta en hel del om Quebec, medan jag ofta besokt slaktingar i Karlstad och har absolut ingenting att saga om Karlstad. 🤷‍♀️
Jag tror det handlar om hur Turisten ser en plats ... det blir inte det gamla vanliga, som att aka fran Stockholm till Karlstad.
Om Quebec är en supermysig gammal stad med fantastisk känsla kan det ju vara en -hemma känsla som väckts. Dvs att Karlstad är lite liknande Quebec och har liknande natur, fast annorlunda, på ett bra sätt.

Själv känner jag mig hemma i städer som ser ut som Lund, Linköping, Paris, Vänersborg, Uppsala, Helsingborg. Men blir lite nervig av städer som Västerås, London, Malmö
 
Badstränder finns det i Rio också :confused:
Jag kan ju tycka at det är en viss skillnad på mysighetsfaktor med badstrand mot öppet hav, och badstrand med stadssilhuett 75m bort på andra sidan.

Här en kvällsbild från sent februari, med badstrand där min kamera är.
Och Jupiter och Venus till höger är anledningen till att kortet togs.

Kalsta-by-night.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: Rie
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp