Karriär vs mental hälsa

@Masqueradee ingen annan än du kan nog egentligen svara då du och endast du kan vara den som väger vad som spelar störst roll för dig.
Spontant eftersom du inte har fått den andra tjänsten så skulle jag tackat ja till Visby. Om du sen ändå får jobbet på andra stället finns ju faktiskt möjlighet att omvärdera - man är inte förbunden till ett sommarjobb även om man tackat ja och något annat dyker upp.

Ang pendling hade jag nog inte lagt vikt vid det eftersom det handlar om just ett tidsbegränsat jobb på några månader utan tagit jobbet utifrån vad jag tycker väger tyngst i övrigt värde.

Att permanent pendla till heltidstjänst har jag gjort på en tidigare tjänst under många år och det tar på livskvaliteten utanför jobbet helt klart, men kan vara värt det beroende på helheten.

Jag pendlar inte sen flera år nu på min fasta anställning och det är fantastiskt skönt att slippa då jag värderar min tid utanför jobbet oerhört mycket. Jag vet inte hur gammal du är men gissar att det skiljer iallafall 20 år mellan oss - sånt spelar ju också lite roll då jag numera inte prioriterar ”karriär” utan att ha ett jobb jag trivs med i kombo med så mycket fritid som går utanför det ☺️
 
Ja då blir det en del såklart. Speciellt om en ska åka flera färdmedel så är risken för extra tid större.
Jag kan inget om din bransch. Men rekryterar en del i den jag jobbar i. Där är det en klar fördel att ha fått in den där första foten. Vilket inte är helt enkelt. Men det är något vi tittar rätt mycket på och är mycket meriterande. Jag brukar tipsa de som frågar mig vad som krävs att det kan vara värt att ta en oavlönad praktik eller tjänst en bit bort som en investering i sin anställningsbarhet.
Men självklart inte på bekostnad av sin hälsa, det är det aldrig värt. Och som sagt, jag kan inte din bransch
Vi har fem veckors praktik, har redan en garanterad plats (ännu ett som är inom kulturvård snarare än museum, heh) samt att jag fick ett visitkort från ett museum som verkade intresserade av att ha mig :)
 
Först, tack alla som skrivit massa kloka tankar, Bukefalos levererar som vanligt!

Och sen en liten uppdatering..

Det verkar som att beslutet än så länge ligger utanför min påverkan. Han jag skulle hyra rum av har bland annat ställt kravet att jag bara får komma hem efter 00 två gånger i veckan, allt annat efter överenskommelse. Detta pga att han är otroligt lättväckt. Känns inte alls bra, och även om jag är hemma innan midnatt kommer jag ju knappt våga nysa liksom!
Dessutom har jag nu blivit kallad till intervju på ett av tre ställen jag sökt i Stockholm, så det kanske bär hän dit vare sig jag vill eller ej!
 
Det verkar som att beslutet än så länge ligger utanför min påverkan. Han jag skulle hyra rum av har bland annat ställt kravet att jag bara får komma hem efter 00 två gånger i veckan, allt annat efter överenskommelse. Detta pga att han är otroligt lättväckt. Känns inte alls bra, och även om jag är hemma innan midnatt kommer jag ju knappt våga nysa liksom!
Verkar ju korkat att hyra ut rum om man är så lättstörd.
 
Först, tack alla som skrivit massa kloka tankar, Bukefalos levererar som vanligt!

Och sen en liten uppdatering..

Det verkar som att beslutet än så länge ligger utanför min påverkan. Han jag skulle hyra rum av har bland annat ställt kravet att jag bara får komma hem efter 00 två gånger i veckan, allt annat efter överenskommelse. Detta pga att han är otroligt lättväckt. Känns inte alls bra, och även om jag är hemma innan midnatt kommer jag ju knappt våga nysa liksom!
Dessutom har jag nu blivit kallad till intervju på ett av tre ställen jag sökt i Stockholm, så det kanske bär hän dit vare sig jag vill eller ej!

Nej jag hade dragit öronen åt mig ang boendet. En sån vill en ju inte vistas kring...

Håller tummarna att det går bra på övriga intervjuer, så att du får lite att välja bland :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 016
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp