Kasta trosor efter 6 månader?

alazzi

Trådstartare
Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av trostillverkare? Räcker det inte att tvätta i 60 grader?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240126_210750_Google.jpg
    Screenshot_20240126_210750_Google.jpg
    143,7 KB · Visningar: 497
Men vilket slöseri, känns definitivt som något en underklädestillverkare sponsrat. Jag tvättar i 60 grader och slänger när det går hål i dem. Att som rubriken på skärmdumpen säger byta underkläder varje dag kan jag förstå nyttan med, men förstår inte riktigt sambandet mellan det och att slänga bort och köpa nya baserat på någon ovetenskaplig tumregel.
 
Jag har en mycket eklektisk samling trosor eftersom jag brukar paniköpa när jag inser att jag inte har några rena kvar. Så jag har trosor med rosa polka ringar, lila trosor med Mimmi mus (inköpta på Lindex ingen specialaffär), trosor med små hjärtan på. Tvättar i 60 grader tills de går sönder. Allt annat är slöseri och dåligt för miljön. Numera köper jag i bulk, tiopack.
 
Fast grejen var att där framgår att det är en underklädestillverkare som gjort undersökningen. Och då behöver man ju inte lägga mer energi på den.
Det hade varit intressant med en riktig undersökning men det finns nog knappast. Vem förutom de som vill sälja underkläder skulle vara intresserad av att sponsra en sådan
 
Tycker det är svårt att hitta några jag inte får klåda av. Apropå trosor generellt alltså. Än så länge är det Kari Traa som inte kliar, och icas ekologiska. Kanske nån har tips utöver det?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon som regelbundet använder menstrosor? Vad är er erfarenhet? Jag funderar på menstrosor då jag upplever att fiffi inte mår...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
15 435
Senast: undine
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 309
Senast: Murphy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 871
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp