A

ankans

Någon som vet om kastanjer kan vara farligt för hästen att äta? Mina shettisar, får 5-6 kg hö om dagen fördelat på 3ggr, ( men inget kraft foder ) Men de verkar tycka det är gott med kastanjer och tuggar gärna i sig de som faller ner från trädet utanför deras hage. Jag plockar bort/krattar så mycket jag kan men jag är ju inte där hela tiden och kan ta varenda en. Jag menar, jag tror inte det beror på brist av foder i hagen eftersom det dels är lite gräs kvar plus att de får morgon och eftermiddags höet i hagen. Någon som vet?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 095
Senast: CFrisk
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp