Kasterade hankatter är väldigt " haniga"

Leoni

Trådstartare
Någon som har tips till mig ang mina två kastrerade 3 åriga hankatter? Dom är kullsyskon och kommer oftast hyfsat bra överens - mest kanske för den större och starkare av dem också är minst macho.
Men nu har dom fått vårkänslor båda två. Dom är oroliga, vill mest vara ute, är dom inne vill dom kolla alla fönster och vankar omkring. Ute revirsprayar dom på precis allt. Inne klöser och gnider dom på allt. Dom är stingsliga och tålamodet mot varandra är noll
Finns det något man kan ge typ munkpeppar för katter? Har feliway igång men vet inte om det hjälper.
Vill liksom att dom skall slappna av och blir normala igen...
 
Jag har också en sån, tack gode gud bara en. Hade dött om jag haft två.

Han har sprayat inne vid tre tillfällen men sen vi satte feliway i väggen har det inte hänt. Det är som att han inte tänker på att han är inne och det bara händer.

Det enda jag har som tips är väl att härda ut. Lek lite med dom så dom gör av med energi och får tänka på annat än att kolla reviret, även fast de är utekatter är lek alltid bra. Vi leker mycket med våran, upplever honom som betydligt bättre i år trots att han också får gå ut, detta sedan vi börjat aktivera och avleda honom.
 
Min ena katt får vårkänslor varje vår. Går runt och vrålar till och från dygnet runt och blir allmänt jobbig, bara att sova med öronproppar och härda ut tills han lugnar sig. Däremot blir han inte bråkig emot dem andra katterna.
 
Jag har också en sån, tack gode gud bara en. Hade dött om jag haft två.

Han har sprayat inne vid tre tillfällen men sen vi satte feliway i väggen har det inte hänt. Det är som att han inte tänker på att han är inne och det bara händer.

Det enda jag har som tips är väl att härda ut. Lek lite med dom så dom gör av med energi och får tänka på annat än att kolla reviret, även fast de är utekatter är lek alltid bra. Vi leker mycket med våran, upplever honom som betydligt bättre i år trots att han också får gå ut, detta sedan vi börjat aktivera och avleda honom.
Vilken Feeliway använder du? Klassisk eller Friends?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Övr. Katt Hejsan! Inte hittat svaret på det här någonstans så tänkte att det fick bli en ny tråd. Jag har en katt på åtta månader som har ett...
2
Svar
27
· Visningar
2 063
Senast: Lii
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 831
Senast: LelleLilla
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp