kasterera?

S

snor88

HEJ! jag ska köpa en varmblods hingst som är jätte snäll å lungn.
MEN....dom vill inte ha nån hingst i stallet, så jag undrar om man kna kasterera en 10årig häst? och hur mkt kostar det ungefär? måste ha svar foort!! :confused:
 
Klart du kan kastrera! Dessutom så är det en bra årstid att kastrera nu när det är vinter fortfarande, inga flugor och lite lera och skit. Priset däremot måste du fråga veterinär om. Tänk på att även om han är nykasterad så tar det ett tag innan han är infertil, dvs han kan fortfarande betäcka med resultat en tid efter kastrering... :o
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 239
Senast: gulakatten
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 144
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: Mauen
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 248
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp