Minelli

Trådstartare
Jag ska kastera min hankatt inom det närmste veckorna och undrar helt enkelt vad det brukar kosta på ett ungefär? Inte för att priset egentligen spelar nån roll, det måste göras ändå. Men det är bra att veta och brukar det skilja mellan djursjukhus och vanliga veterinärer? Vad är bäst för katten?
 
Sv: Kastering

Beror mycket på var du bor, min nuvarande veterinär tar 400 för hankatt, när jag bodde i Göteborg tog de flesta kliniker 7-800 men då ingick chipmärkning och vaccination.
 
Sv: Kastering

Jag ska kastera min hankatt inom det närmste veckorna och undrar helt enkelt vad det brukar kosta på ett ungefär? Inte för att priset egentligen spelar nån roll, det måste göras ändå. Men det är bra att veta och brukar det skilja mellan djursjukhus och vanliga veterinärer? Vad är bäst för katten?

Jag gjorde ingreppet på en vanlig veterinärklinik dvs inte djursjukhus. Det kostade 400:-
 
Sv: Kastering

Det brukar skilja i pris mellan djursjukhus och privata veterinärer men också distriktsveterinärer.
Var man väljer att kastrera katten spelar mindre roll bara den kastrerande veterinären är van och de är ju de flesta som erbjuder tjänsten.
Jag har valt att kastrera hos den veterinären jag även i fortsättningen tänkt välja som första alternativ.
Dvs. jag valde den veterinär som jag hade förtroende för innan för de katter jag har nu medans jag tidigare valde den ditriktsveterinärstation som låg bäst till där jag bodde då.

Det är också olika om man får lov att vänta/vara med eller om man får lämna katten på morgonen och hämta på eftermiddagen, därför kan det vara ide att ringa runt så att du får det som du vill ha det, jag vill helst inte lämna mina katter.
Om man väljer ett djursjukhus eller en vanlig mottagning är alltså en smaksak och spelar egentligen ingen roll för katten.

Jag har betalat runt 500 kr för kastrering av hankatt och då kastrerade vi de senaste för snart ett år sedan.
 
Sv: Kastering

Betalade mellan 600-800 båda gångerna, på Alingsås djurklinik.
 
Sv: Kastering

Jag betalade 450 för MIN Mansons kastrering. *snyggt namn du har på katten :D*
Likaså för Sixtens kastrering för ca 1 år sen.
Det var hos veterinärklinik och inte djursjukhuset. Det var snabbt och smidigt tyckte jag.
 
Sv: Kastering

1200 betalde jag för honkatt, och det är flera år sen också. det är en omfattande operation!

hankatt är ju bara snippsnipp.:p
 
Sv: Kastering

Kollade precis Sia en gång till och hon är helt klart en han. Kollade en gång precis när vi fick hem henne... honom, och då var jag inte alls säker. När kan man kastrera? När blir katter könsmogna?
 
Sv: Kastering

Vissa veterinärer knippsar redan vid 15-20v ålder. Gamla rekomendationer är väl typ 6mån eller något...
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
627
Senast: Hazel
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 191
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 838
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp