kastrerad hankatt ville para sig med sin kompis (också kastrerad hankatt)

sows

Trådstartare
Jag upplevde just en väldigt konstig grej med mina två kastrerade hankatter. Den svarta katten låg och halvsov. Då kom grå och tvättade svart som vanligt. Men sedan gjorde grå något jättekonstigt. Bet tag i nackskinnet och intog en para-sig-position... Vad betyder detta? Båda är ju som sagt kastrerade och svart är ju också hankatt.. Har han blivit knäpp grå? det var ganska chockerande att se att han intog positionen. Men han började ju inte jucka mot svart.

Tips på vad detta kunde bero på?
 
Sv: kastrerad hankatt ville para sig med sin kompis (också kastrerad hankatt)

hur gamla är katterna och hur länge har de varit kastrerade?
 
Sv: kastrerad hankatt ville para sig med sin kompis (också kastrerad hankatt)

Det behöver inte vara parning, det kan lika gärna vara lek/dominans.
 
Sv: kastrerad hankatt ville para sig med sin kompis (också kastrerad hankatt)

katterna är strax över ett år gamla och blev kastrerade vid 6 månaders ålder..
Okej! Jag blev så förvånad för har aldrig sett grå göra så!
 
Sv: kastrerad hankatt ville para sig med sin kompis (också kastrerad hankatt)

Det är inte konstigt alls, det handlar om dominans. Min ena katt, den som alltid startade bråk med den andre, gjorde ofta så när det börjat skära sig mellan dem trots att de var kullbröder och kastrerade sedan många år.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 956
Senast: Gumman123
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 058
Senast: skuggi
·
  • Låst
Katthälsa Hej alla kattvänner! Jag har haft lite problem med bajsande hos min ena hankatt (kastrerad). Vi trodde först att "svarten" var sjuk...
Svar
14
· Visningar
2 217
Senast: mandalaki
·
Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp