Kastrerad tik kontra hanhund

annagolf

Trådstartare
Hej

Jag har två Jack Russel en tik på 13 år och en hanhund på 6 år, Tiken fick akut livmoderinflammation för ca 1,5 år sedan och opererades utan några större problem, tidigare har vi valt hormonchip på hanhunden för kastrering, men eftersom tiken har livmodern bortopererad har vi inte satt in något chip sedan maj 2019, Nu börjar hanhunden bete sig som vid tikens löp, skvätter överallt och försöker "sätta på" tiken, luktar i ändan mm, klassiskt tikenlöper beteende alltså, Men inte utsöndrar väl tiken hormoner nu ?? Det stämmer iofs med tidsperioden då hon brukade löpa men ..... livmodern är ju borta
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
10 704
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Kastrera, sterilisera, ni fattar. Går i tankar om att göra det på min dam, framförallt för att slippa löp etc då vi tävlar mycket och...
2
Svar
20
· Visningar
3 611
Senast: Haukur
·
D
Hundhälsa Jag har en blandras-hane på drygt 2.5 år som helt plötsligt börjat kissa inne. Han är en korsning mellan Hälleforshund/Gråhund/Jämthund...
Svar
12
· Visningar
14 268
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp