Kastrering redan?

mian1

Trådstartare
Kattungarna är födda i april, två hankatter. Ska man kastrera dem redan nu eller är det för tidigt?
De skvätter inte inne, men de är hopplösa på mig. De drägglar, biter mig och hänger sig fast i mig om jag försöker bli av med dem. Blir det bättre efter man kastrerat dem?
Finns det nån risk med att kastrera för tidigt? Tidigare hankatter har jag åkt till veterinären med då de visat teckan på att vilja märka revir.
 
Jag tror att du kan kastrera dem - bara veterinären kan se att de är tillräckligt fysiskt utvecklade.

Veterinärtidningen skrev för ett tag sen om studier i USA som visat att man kan kastrera katter betydligt tidigare än man hittills trott.

Men bitandet... Är det inte vanligt kattungebeteende? I så fall försvinner det ju så småningom och är nog inte beroende av kastreringen. Hoppas nån som är bättre på kattungar än jag kan svara :crazy:.

mandalaki
 
Min kise kastrerades när han var 5 mån. och det har aldrig varit några problem med honom. :)
 
mina ska vaccineras i morgon och då tänkte jag kolla upp detta med kastrering, de är nu lite mer än 4 månader så det börjar bli dags antar jag
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 352
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp