Kastrering redan?

mian1

Trådstartare
Kattungarna är födda i april, två hankatter. Ska man kastrera dem redan nu eller är det för tidigt?
De skvätter inte inne, men de är hopplösa på mig. De drägglar, biter mig och hänger sig fast i mig om jag försöker bli av med dem. Blir det bättre efter man kastrerat dem?
Finns det nån risk med att kastrera för tidigt? Tidigare hankatter har jag åkt till veterinären med då de visat teckan på att vilja märka revir.

Jag tror att du kan kastrera dem - bara veterinären kan se att de är tillräckligt fysiskt utvecklade.

Veterinärtidningen skrev för ett tag sen om studier i USA som visat att man kan kastrera katter betydligt tidigare än man hittills trott.

Men bitandet... Är det inte vanligt kattungebeteende? I så fall försvinner det ju så småningom och är nog inte beroende av kastreringen. Hoppas nån som är bättre på kattungar än jag kan svara :crazy:.

mandalaki

K

Kiddo

Min kise kastrerades när han var 5 mån. och det har aldrig varit några problem med honom. :)

mina ska vaccineras i morgon och då tänkte jag kolla upp detta med kastrering, de är nu lite mer än 4 månader så det börjar bli dags antar jag

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
1 346
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
2 867
Senast: fejko
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Har en ny liten katt här som flyttat in för ett par månader sedan, ca 2 år gammal och var inte kastrerad när hon kom. Hon har löpt...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: aida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar