Bukefalos 28 år!

Kastrering

Sablar22

Trådstartare
Är det för sent att kastrera en 4 årig hankatt?

Farmor vill inte att Linus ska ge sig iväg på
en sommarturné igen :smirk:
Han har hållit sig hemma hela tiden fram tills han fyllde
4 i somras, då gav han sig iväg och var borta jättelänge.
 
Nej,det är inte för sent, men det kan ta längre tid att få bort "hankattsbeteendet" när de hunnit bli såpass gamla.
 
Nej, det är aldrig försent. Det kan dock ta lite längre tid innan hankattsbeteendet lägger sig. Min kastrerades som 7-åring (har varit avelshane i många år) och det tog inte lång tid innan han slutade spraya och böjade bete sig som en normal kastrat, även om han fortfarande är onormalt revirhävdande.

Det kan ju finnas andra orsaker till att han gav sig av, men troligtvis hller han sig hemma mer om han blir kastrerad. Lycka till!
 
vad bra :)

Det var därför vi passade på att boka en tid nu, så att det får ta lite tid innan våren är här igen :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 684
Senast: JohannaB
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: movi
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 110
Senast: tott
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp