Kastrering!

M

miro

Är det tillåtet att kastrera hundar? :confused: Hittade en bok som det stod att det inte var tillåtet att göra det i sverige.
 
Kanske gammal bok? Det var förbjudet tidigare på frisk hund, men sen en del år är det tillåtet.
 
Min tik blev av med hela rasket fastän han var frisk! Däremot hade hon det jobbigt med löp/skendräktighet. Veterinären rekomenderade mig att operera istället för att spruta.
 
Tack så mycket för alla svar :bow:
Har nämligen köpt en hanhund och har en tik redan så när jag läste det blev jag lite orolig :crazy:.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 812
Senast: Migo
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 831
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
572
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp