Kåt katt = knasig uppväxt?

F

Farouk

(tro mig, det ÄR en seriös tråd! :o :D)

Har en 5-årig hankatt här hemma, Styrman.
Han kastrerades vid ca 1 års ålder (minns inte riktigt).
Har haft en jobbig uppväxt (suttit fast i en stenmur, "rymt" hemifrån, åkt i en cykelkorg, blivit duschad m.m...).
Helt galen är han, skyddar sitt revir till 110%! (De där 10%:en extra fick han då han jagade ut våran grannes border collie-korsning, med svansen mellan benen :idea:).

Han ÄLSKAR att suga på saker ("sutta"), speciellt lurviga tröjor och min nalle :D :o
Han får alltid stånd, när han är överkelig... (som NU t.ex. :crazy:)

Min fråga:
Kan han ha fått nån slags "störning" av sin uppväxt? :confused:
Alltså, att han blev socialt störd eller något, då han blev skiljd från sin mamma? :confused:

Styrman
 
min gamla kisse blir helt simmig i ögonen när han hånglar med den ludna kudden :D

Jag tror inte att han har någon störning ;)
 
Själv så är jag ingen hejare på katter....men det här har jag aldrig hört talas om.
Jag vet ej hur det fungerar med katters hormoner!?
Har du frågat någon veterinär nån gång? :confused:
 
"Snuttande" är ett av de vanligaste störingarna efter att katten blivit tagen förtidigt från sin mamma.
Vad det gäller det övriga beteendet så verkar det ju som "hankattsgrejer", men det vet man ju aldrig, han kan ju vara i obalans trots att han är kastrerad.
Har ni eller han problem med det?
 
"Snuttande" är ett av de vanligaste störingarna efter att katten blivit tagen förtidigt från sin mamma.

Det har jag också fått höra och också varit med om.
För mååånga år sedan dog våran katt som hade kattungar. Vi fick föda upp ungarna med flaska. Alla ungar blev sådana som "snuttade".
 
Min lillkatt Smulan snuttar på öronen. Hon hittades med tre ungar till på en strand i Varberg och hon var då bara ca 6-7 veckor.
 
Är det nåt som kommer när de blir större då eller? :confused: Tiger var ju bara 5-6 veckor när vi hittade honom och han är inte särskilt suttig. Visst kan han göra nåt halvhjärtat försök till "mjölktramp" men det varar typ tre sekunder. Han är ju bara 8-9 veckor gammal så man tycker ju att han skulle vara väldigt suttig då?
 
Näe :D :o
"Ursäkta mig, men min katt är överkåt. Vad beror det på?" :D
 
Min kise hånglar gärna med svettiga saker... Typ, väl använda t-shirtar och sån't. Och så slickar han gärna på mig (nä, inga snuskiga associationer nu!!).

Han får också stånd ibland... Och så har han typ världens minsta k*k (verkligen pytte jämfört med andra jag sett), så ibland känner jag mig stygg och kallar honom för "needledick", och då tittar han SKITSURT på mig... :rofl: :rofl: :rofl:

Tror det är nån hankattspryl och inget att oroa sig för. ;) Sött, om inget annat... Den där sura blicken jag får av Snuttis ibland är RIKTIGT söt!! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp