Katastroffilmer

gul_zebra

Trådstartare
Är ute efter katastroffilmer i stil med I am legend, Day after tomorrow, 2012... Vad har ni för favoriter? :)
 
Oj jisses, nu skulle jag varit hemma och kunnat dubbelkolla i filmhyllan för sånna har jag massvis av, men volcano och twister dyker ju iaf upp direkt i huvudet. Återkommer när jag slutat jobba ;)
 
Jag gillar de katastroffilmer som kom på 70-talet. Earthquake, Airport och Skyskrapan brinner bla. :D
Om man vi se nyare filmer (:angel:) så är Astroid (1997) rätt bra, Michael Biehn är ju rätt snygg dessutom.... :sneaky: Deep Impact, Independence Day och Armagedon räknas väl också som katastroffilmer.
 
Dantes peak såklart :D

Den är riktigt bra!
Om man gillar "lavafilmer" så är även "Volcano" och "The Core" sevärda också, även om The Core nog räknas som en B-film tror jag.
Tommy Lee Jones spelar huvudrollen i Volcano och Aaron Eckhart med Hilary Swank i The Core. :d
 
Tack för tips! Ska kolla de jag inte sett sen men nu blev det lägligt nog en rulle som verkar bra på 4an, Contagion :up:
 
The Impossible handlar om en familj i tsunamin 2004, tycker den är bra och väldigt gripande.
Åh, ja! Hade helt glömt den, den är sååå bra! :love: Inget jag kan glo på nu (jag bölar rätt omgående av den och som vrålförkyld är mer snor det sista jag behöver :D) men fan, den ska ses så fort jag är frisk :banana:
 
28 Dagar senare klassas väl nästan som katastrofrulle? :D
Von Triers Melancholia är fruktansvärt vacker men är mycket annorlunda (mer drama, mycket lite action) i jämförelse med andra katastroffilmer.
 
Alla zombiefilmer är väl mer eller mindre katastrof - iallafall för mänskligheten ;)

Haha, jomen precis. Tänkte mer på vad tyngdpunkten i filmen ska vara, zombie-dödande eller att överleva och främst undvika monstren. Zombieland tycker jag är lagom hjärndöd underhållning ;).
 
Waterworld :love: gammal o inte mitt i undergången men väl livet efter.

Älskar 28 dagar senare! Och world War z.

Vill man ha mer lättsam zombiefilm är Warm bodies helt underbar! Så b-film men handlingen är verkligen hur söt som helst!! Blir alldeles varm i hjärtat av den!

Jag diggar den filmen med en ung Jake gyllenhaal -vad heter den? Day after tomorrow kanske? När new York översvämmas o fryser till is?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 309
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
611
Senast: GoLightly
·
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 014
Senast: Maria D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp