Kategori E

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kategori E

Apropå att avstånden skulle vara svåra för mindre hästar:

min gammeltant (som jag gärna refererar till i allt, förlåt!:o ) är 158 cm. På äldre dagar bytte hon karriär från dressyr till hoppning. Hon tar med sin stora runda galopp färre galoppsprång mellan hindren än vad många betydligt större hästar gör. Hon fick bra tider i omhoppning genom kortare vägar men utan att egentligen öka tempot pga sin stora galopp.

*KL*
Det gäller att ha "rätt häst på rätt plats". Det finns jättehästar som kapacitetsmässigt skulle göra sig bättre bland ponnyer.:crazy:

Mina små hästar skulle jag ALDRIG vilja tävla i kategori E, de hävdar sig utmärkt med sina fina gångarter bland jättehästar. Jag vill se till att de hästar jag har är lämpliga för de uppgifter de utsätts för.:)
 
Sv: Kategori E

Vem är det som påstår att små inte kan, inte vi med större i allafall utan det är ni med små som vill ha egna klasser mm, det är väl inte konstigt om folk börjar tror på er att ni inte kan.


nää det klart. men jag kan iallfall säga att min har inga problem med höjden utan det är avstånden som är problemet...

sen så kan jag ju säga att hon galoppen kommer bli som jag vill och så som jag tränar den just nu.. så kommer hon inte ha problem i hoppningen hos dom stora :bump:

Men tycker ändå att det skulle finnas en E kategori och smaken är som baken och vissa behöver den och vissa behöver den inte...
 
Sv: Kategori E

Intressant diskussion, men den är gammal som gatan... mer än 30 år gammal faktiskt!
 
Sv: Kategori E

just det. Det har funnits behov länge av kategori E..
Det har runnit ut i sanden tidigare, men det är inget som säger att det inte ska drivas vidare nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 613
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 657
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp