kategorier ponnytrav?

Seabaz

Trådstartare
Hur många kategorier finns i ponnytrav?? hur hög får dom max vara och måste dom vara en viss ras? (shetlänning eller russ typ är väl vanligast?)


Jag och hovis funderade på det häromdan då det inte alls borde vara svårt att avla fram renrasiga travare som är under ponnymått (D-ponny). Men det kanske är för stort?


:bump:
 
Sv: kategorier ponnytrav?

Inom ponnytrav så tävlas de i kategorierna A och B.
Ponnyerna som ska startas behöver inte vara någon specifik ras, utan de får tävlas så länge de håller sig inom de olika måtten som gäller för de två olika kategorierna.
För att få tävla med en ponny så måste ponnyn ha 3 kända led bakåt i stammen. Varmblod/kallblodstravare är ej tillåtet att korsas in..

För mer info klicka på länken å läs ---> http://www.sptf.nu/omptrav.php
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 709
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 812
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 575
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 854
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp