Katt, balkong och kallt - hur gör ni?

Jag har varmt inne. Men är extremt frusen. Alltså jag tycker allt under 22 grader är kallt. Så kall luftström från dörren in i rummet = Alex ligger påklädd under täcke och fryser.
Jag tycker 24 grader är en lagom inomhustemperatur med vanliga innekläder på.

I skrivande stund är det 22.5 grader mitt i rummet. Jag har jeans, tröja typ långärmad t-shirt och kofta och tycker allt är helt lagom...

Jag är precis som du! Ogillar dessutom starkt allt drag från öppna dörrar och fönster. Jag hade inte heller velat ha det öppet under vinterhalvåret för att katten är ute. Det låter väl som en bra lösning att han är där ute och knackar när han vill in. Bara du är i närheten och håller koll. Tänk på alla utekatter som ofta får vänta timmar innan de kan få komma in. Din katt klarar nog några minuter utan att må det minsta dåligt!
 
Men det kan väl inte vara ett problem att släppa ut katten och stänga dörren så länge nätet är säkert och man ser när den vill in. Jag gör så hela tiden med min hund som är varm och gillar att ligga ute och spana på gatan. Du kan väl sätta en äggklocka på en halvtimme när han går ut så att du inte råkar glömma honom ute och se till att han har vattenskål ute och nån varm filt att ligga i så har du hängslen och livrem.
 
Jag är inte alls orolig över katten. Han skulle klara sig hela natten eller hela dagen på balkongen utan minsta värme eller hjälp. Utan mer nyfiken på hur ni andra gör. Enda "oron" är vad grannarna ev kommer tänka. Katten oroar jag mig noll och intet för :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp