Bukefalos 28 år!

Katt elak mot hund

Libra

Trådstartare
Vet inte om tråden passar bäst under katt eller hund....

Men i alla fall...
Vi har börjat få problem med att min sambos katt attackerar min hund. Detta helt utan vettig anledning egentligen. Det kan vara då hunden ligger och sover i säng/soffa och katten hoppar upp och själv blir förvånad över att hunden redan ligger där och slår henne därför eller som idag då jag, hund och min katt (6 mån) lekte i sängen och hunden lekmorrar vilket sambons katt finner som hotfullt och kommer för att försvara min katt mot hunden -han kom givetvis underifrån sängen så jag hann inte bryta honom.

Hunden har stor respekt för katten redan sedan tidigare då han är en väldigt grinig katt som gärna viftar med tassar och klor om han känner för det, kan gå på hunden om han har blivit grinig på mig eller min sambo av annan orsak.

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra längre.. De senaste gångerna (2 st) har detta inneburit en redig träff på hundens bakben vilket har gjort att hunden i fråga har väldigt ont och har problem med att lägga sig då det givetvis är benet som hon brukar ha under sig när hon sover. Förra gången blev hon dessutom halt ett par dagar och kunde knappt gå upp och nedför trappan själv.

Katten är sambons älskling, liksom hunden är min. Så för att sära dessa på något sätt innebär att jag och sambon blir särbos helt enkelt vilket inte heller känns riktigt optimalt då djuren är 6 respektive 4 år gamla (lång tid kvar då de båda är med oss).

Snälla är det någon som har några tips och idéer i huvud taget för att kunna lösa detta?
Det gör ont i mig nät hunden lider utav detta. Hon skall ju givetvis vara trygg i sitt eget hem.. :(
 
Sv: Katt elak mot hund

Prova med Feliway. Min surkatt blev faktiskt lite mildare i temperamentet av den.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 412
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 265
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 336
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 693
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp