katt i etta

Jag hade 2 katter då jag bodde i en etta på 50 kvadrat. Dom verkade då inte lida av det direkt. :) Nu har vi en trea på 90 kvadrat, så dom villar nästan bort sig här... :D ;)
 
nä för det är så dött där och nu känns det som om det är många kattvänner härinne
 
Det är kanske dött för att alla lägger sina trådar överallt utom just där.

F.ö så svarade du på fel inlägg.
 
Ja, 2 vånings dessutom. sedan skaffade vi en kattunge i somras osså så vi har 3 nu, det är fullt race för jämnan... :D ;)
 
Jag vet att du har svårt att svara på rätt inlägg, så jag låter det där passera och berömmer dig istället för att du faktiskt lyckades svara på rätt inlägg denna gången. Grattis!
 
här har du en elak kattägare som har HELA TVÅ KATTER i en liten trea på 45kvm. det är även innekatter så de har inte mkt utrumme...men än så länge lever de iaf.
 
Jag har två innekatter och det skulle aldrig gå att ha dom i en etta. Tänkte på det senast idag, hur skulle de kunna få utlopp för sin energi i en mindre läganhet än denna? Tack och lov har vi en ganska lång lägenhet, så deras rejs går bra.
 
Har du tänkt ha den som innekatt? I s f beror det på individen och jag tror att i vissa raser t ex perser finns det fler individer som passar som innekatter. Min katt skulle definitivt inte trivas som innekatt i en etta.
 
Det går bra, men du måste bygga på höjden. Höga klösmöbler, hyllor och sånt som katten kan ta sig till.

mandalaki
 
Det går nog bra om du inte har en katt som är van med större. När jag bodde i en 30+ kvm inne i stan, 3 trappor upp gick det bra. Sen när vi flyttade till en marklägenhet fick katten spunk och vi var tvugna att låta honom få komma ut i trädgården.
 
Det är inte elakt mot katten alls, reglerna säger att varje katt ska ha minst 6 kvm. Sen behöver man ju inte stoppa lägenheten full av katter bara för det, men jag har haft 2 i en 1:a utan problem. Men som endel skrivit, köpr ingen som varit utekatt förut, eller nåns om du vet är väldigt busig.
En kattunge som är född inne är allra bäst. Tänk dock på att det är slut med vädring och sånt om man inte sätter nåt, för det är vanligare än man tror att katter trillar ut genom fönstret och bryter ben eller bäckenet eller nått.
 
Det beror väl lite på. Hur stor är lägenheten? Hur är katten till sättet? Kommer den enbart att vistas inomhus? Finns det bra klättermöjligheter?

Jag bodde tidigare i en lägenhet på 48kvm och då hade jag två katter. På slutet hade jag två vuxna samt fyra stycken småkissar i 12 veckor. För mig och mina katter gick det väldigt bra då det var en väldigt öppen lägenhet och de hade möjlighet att klättra från golv till tak, på kökshyllor och andra hyllor så jag vågar nog lova att mina katter inte led av att bo i en etta (innekatter). De fick vara utomhus i koppel.

Nu bor jag i en tvåa på 62,5kvm och har tre katter och det är inga som helst problem. Lite sämre klättermöjligheter än så länge, men det jobbar jag på.

När du har katt ska du tänka i kubik istället för kvadrat :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
555
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
453
Senast: ufot
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 901
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp